Snusmumrikken Svart 10.Juli.2016 Del på Facebook Svart 10.Juli.2016 (redigert) Så at jeg oppnådde 24-25 knop med 50HK og oppnår nå 26-27 knop med 60HK (samme 849CC) er helt innafor på en bred, god gammel Rana 16 Line? Iogmed at du oppgraderte med 20HK og fikk kun 3-4 knop mer? Beklager hijacking, men pga feil overskrift i tråden min så er det ikke mange som popper innom. EDIT: Hvor godt hjelper trimtabs? Om noen kan gi meg link til hvordan de funker, og hvilken fordeler de gir hadde jeg satt pris på det. De hjelper vel med å gi mer løft bak? Redigert 10.Juli.2016 av Christian.T (see edit history) Sitér dette innlegget Uttern 6200 CC m/Evinrude E-TEC 130HK Link to post
Lars K Svart 10.Juli.2016 Del på Facebook Svart 10.Juli.2016 Sikker på ikke ikke båten din er full av vann eller noe da,slik at den er tyngre enn den bør være? Ser de fleste Skibsplast 460 er oppgitt til ca 30 knop med 50hk. Står tabsene på det hardeste ville det bremse toppfarten litt også. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 10.Juli.2016 Del på Facebook Svart 10.Juli.2016 6000 o/min og 24 knop er det jeg får til. Elendig, synes jeg, men motoren er nok rett og slett for stusselig. Nå glemte jeg å ta av trim tab'ene, så mulig det er en knop ekstra å hente. for å teste hvor mye tabsene bremser kan du jo hekte de opp feks med et tau med en karabinkrok i. mitt inntrykk er at mange skibsplast skrog har mye våt flate, og derfor krever mer kraft for å få no' fart på de. Christian: smart tabs fungerer med en gassfjær som trykker ned flapsen. Meningen er at den skal gi best effekt akkurat når man skal opp i plan, og gi mindre og mindre effekt ettersom farta øker og de blir trykket opp av vannstrømmen. Jeg har de på 2 båter, og vil si de funger som reklamen sier - bortsett fra at de stjeler litt fart. Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Snusmumrikken Svart 10.Juli.2016 Del på Facebook Svart 10.Juli.2016 Fra tomgang til maks fart/turtall tar det 5-6 sekunder. Altså ikke spesielt tregt. Da tviler jeg på at jeg trenger trimflaps. Holder meg i plan ned til 16 knop eller rundtomkring mener jeg å huske. Takk for svar Ivar! :) Sitér dette innlegget Uttern 6200 CC m/Evinrude E-TEC 130HK Link to post
ko-stens Svart 10.Juli.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Juli.2016 (redigert) Det må være et eller annetsom ikke stemmer... Har akkurat vært ut en drøy time. Den er så dau at en nesten ikke kommer i plan når alle fire er i båten. 22 knop og 5 800 o/min er det jeg får. Tidvis rare ulyder, bla litt skraping, og flere ganger bare stoppet den på tomgang uten forvarsel. Tror jeg får sette den på verksted og be dem finne ut om noe ikker som det bør være. Mulig katta i sekken igjen... Edit: Om noen har kjørt gammel, undermotorisert dieselbil uten turbo, så føles det slik ut med denne motoren. Lurer ellers på om det kan være vann i skroget. Legger merke til at båten ligger med ca ti cm "slagside", mot styrbord. Rart dersom batteri og styrekonsoll skal ha så mye å si. Hele ekvipasjen virker jo så tung og seig å kjøre sammenlignet med den gamle Flåtsundbåten, 440 lang med 50 Evinrude. Kan vel si meg til dels veldig misfornøyd så langt, både med båt og motor. :-( Redigert 10.Juli.2016 av ko-stens (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kaffelars Svart 10.Juli.2016 Del på Facebook Svart 10.Juli.2016 Sjekk oljenivå og utseende.. mulig du(også) er plaget av tæring i bunnpanne med påfølgende olje/eksos/kjølelekkasjer...skraping og sjølstopp høres ikke bra ut! Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 10.Juli.2016 Del på Facebook Svart 10.Juli.2016 Vi har vel alle kjøpt katta i sekken en eller annen gang. Trøsten er jo at neste gang blir det mye bedre Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
ko-stens Svart 12.Juli.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Juli.2016 Da kan en vel snart si at det er offisielt - katta i sekken... Har en egen evne til å gjøre slike kjøp! Det ble en kort tur på (nesten) full gass, fra campingen hvor jeg hadde lånt båtplass og til opptrekket, ca 5 km. Ville nesten ikke i plan med bare meg ombord og ville helst stoppe et par ganger i løpet av turen, men den holdt seg i gang. Har mistanke om at den ikke får alt den trenger av bensin, så i dag skulle jeg sjekke hvordan ståa er med bensinfilter. Ser litt mørkt ut, så bytter det uansett. Men, så oppdager jeg at det ligger bensin i bunnen av motoren. Det må være lekkasje et eller annet sted. Det kan jo også stemme med at når jeg pumper bensin med håndpumpa, så møter jeg ingen motstand. På andre motorer har belgen blitt hard når bensinen er på plass. Det gjør det ikke nå, så kan det være at det er luftlekkasje et eller annet sted? Og hvor kan bensinen komme fra? Prøvde å se når jeg pumpet, men finner ingenting. Kanskje forgasserne er tette på et eller annet vis. Ikke vet jeg, så det kan hende det blir et verkstedbesøk. Men, det er en ting som bekymrer meg mer. Da jeg kjøpte motoren, var den tom for olje. Fylte på ny, og nivået ble rett under maks. Har sett etter jevnlig, men har ikke hatt behov for å fylle mer. Nå er nivået langt over maks. Ting tyder på at noe har kommet i oljen, men hva? Den ser ganske ren ut. Er det slik at det som måtte havne i oljen, vann eller bensin i dette tilfellet, legger seg på bunn? Må kanskje tappe av og se? Og til slutt... Det lekker olje fra undervannshuset. Ser at propellen jeg kjøpte er kortere enn den gamle. Rart jeg ikke oppdaget det før. Det er en cm glippe mellom propell og propellhus, og en kan kjøre propellen frem og tilbake på akslingen, noe som selvsagt synes på kanten på propellhuset, da propellen har gnaget der når jeg har kjørt i revers... Og, ikke minst, det drypper litt olje, veldig tynn olje, så den er det etter alt å dømme vann i. Her er det vel bare å selge i deler... Det ser vel egentlig ut som om båtsesongen gikk lukt åt h...vete. Får evt ta en tur til verksted med sulamitten og høre om de kan sjekke om hva som kan være galt med den, men jeg har ærlig talt ikke lyst å koste på flere tusen bare for å høre at noe er galt og at det kommer til å koste. Får vel begynne å spare til ny motor. Kan evt kjøpe brukt, men da blir det nesten ny og som bare har snust på ferskvann. Så får en se om det blir 60-hester på 110 kilo eller 90-hester på 160 kilo... Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 12.Juli.2016 Del på Facebook Svart 12.Juli.2016 høres ut til at det er en flottør i en forgasser som lekker, og at det har kommet bensin i olja. Behøver ikke koste allverden å få fikset. Propell: kan du ha glemt å flytte over "thrust washer" fra gammel til ny propell? dette er ei skive som skal ligge an mot akslingen og ta opp skyvekrafta fra propellen. Noen propeller kan kreve spesielle washere, og de kan også finne på å sette seg fast i propellen du tar av slik at du ikke ser at det er en skive der. Setter du da på propell uten skive så vil den gnage på huset i forover. Du er i såfall ikke den første som gjør dett, selv om det sikkert er en mager trøst. .. Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
ko-stens Svart 12.Juli.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Juli.2016 Får gå ut og skru litt. Kan fort være bensinpumpa og, tenker jeg, for under den er det en liten bensindam. Tapper av olja og ser nærmere på den også. Det koster heldigvis ikke noe å skru litt selv. Motoren ser for øvrig helt uskrudd ut. Får titte på den gamle propellen om det er noe "avtakbart" der, ellers får jeg sette den tilbake på plass igjen og se om jeg får tak i et "mellomstykke". Den gamle propellen er fysisk lengre enn den nye, så det spørs. Men da får jeg nå prøvd den gamle propellen igjen, denne gangen uten Smart Tab'ene, for de har jeg tatt av nå. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 12.Juli.2016 Del på Facebook Svart 12.Juli.2016 er altså skiva b det er snakk om: Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
ko-stens Svart 12.Juli.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Juli.2016 (redigert) Ok. Propellen kan flyttes frem og tilbake en drøy cm, så trenger nok en ganske stor skive. Har byttet tilbake til den gamle propellen nå, så får jeg se om det blir å få tak i slik skive. Det første jeg må gjøre, er i hvert fall å finne ut om motoren er noe å samle på. Har tappet av oljen nå, og det er i hvert fall ikke bensin som blir med ut... Vann, derimot. Denne klinete guffa er nok vannblandet olje: Oljen har gått kanskje seks, sju timer totalt, med ulik motorbelastning. Den har allerede blitt ganske mørk, men det er vel ikke unormalt? Legg merke til de to lyse flekkene. Klinet fra forrige bildet, drypper ned der. Det er ikke mye, men det er vel ikke bra uansett. Tross alt har jo nivået på peilepinnen steget med ca en cm fra maks. Det er for øvrig også hvitt belegg på innsiden av oljepåfyllingslokket. Gåen toppakning? Redigert 12.Juli.2016 av ko-stens (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lars K Svart 12.Juli.2016 Del på Facebook Svart 12.Juli.2016 Så at forrige eier hadde tappet av olja,sa han hvorfor? Har du vært i kontakt med han? Sitér dette innlegget Link to post
Kaffelars Svart 12.Juli.2016 Del på Facebook Svart 12.Juli.2016 ..og kjører du med gamlepropellen også uten thrustskive vil denne også gnage istykker undervannshuset. Propellen suger/trykkes fram mot uv huset i forovergir, ikke i revers som du skriver. Slites det for mye, koster et nytt uv hus mellom 17-25 laken til denne. Sitér dette innlegget Link to post
ko-stens Svart 12.Juli.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Juli.2016 (redigert) Så at forrige eier hadde tappet av olja,sa han hvorfor? Har du vært i kontakt med han? Service, var det han sa. Har ikke vært i kontakt med han. Vet jo uansett hvordan det ender - ingensteds. Den gamle propellen sitter som den skal. Ingen deler borte derfra. Håper jeg ikke har ødelagt det da. Har jo gått et par, tre timer med den andre propellen. Var ellers en tur nedom et lokalt verksted, men de hadde like lite greie på Honda som med strikking, tror jeg. Makan... Men han ene mente at toppakninga er skylda i vann i oljen. Må vel bare skru av og se. Når det gjelder bensinlekkasje, tror jeg faktisk ikke det er særlig med det. Måtte nesten smake på "bensinen" under pumpa, og det var bare vann med fæl usmak. Heldigvis. Men da er det jo noe annet som gjør at den går så helt inni hampen dårlig. Mistenker vel egentlig at dette bare er en ufattelig stusselig motor i utgangspunktet... Leser at båten skal gå 35 knop med 70-hester. 23 knop med 50-hester høres utrolig mye mindre ut, men det er kanskje bare ikke mer å hente. Redigert 12.Juli.2016 av ko-stens (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kaffelars Svart 12.Juli.2016 Del på Facebook Svart 12.Juli.2016 oljen var altfor svart etter så lite bruk, men holder en knapp på at du har vann/eksos-lekkasje i bunnpanna som nevnt tidligere. Motor må løftes av stammen, men det er egentlig ikke så komplisert, boltene er under plastkåpen rundt der oljeavtapoingen er. Kjøo/få tak i servicemanualen. Behold topp, gassere og alt på til du har sjekket dette. Ny bunnpanne, øvre eksosrør og alt av pakninger blir ca. 1500-2000 fra iboats.com/boats.net. Har du skjære/kakkelydwr i motoren ved belastning ville jeg solgt den som delemotor.. Sitér dette innlegget Link to post
ko-stens Svart 12.Juli.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Juli.2016 Såpass, ja... Syntes den var ganske mørk selv etter så få timer. Er det dette "Mercury-problemet" du tenker på, med kjølerør og adapterplate? Spørs om jeg orker å drive med dette. Har ikke tid eller lyst! Har vel mest lyst å selge den som den er, med lekkasje fra undervannshus attåt. Ser f... meg ut til at det har blitt en liten lekkasje. Mulig den har vært der før, men jeg legger nå merke til den nå. Kommer innenfra propellen et sted. Er vel ingen krise om en passer på at det er nok olje og at det ikke kommer vann inn, men i lengden... Hvor mye kan en få for den da, mon tro? Så får jeg heller se meg om etter noe annet. Har blitt anbefalt Evinrude E-tec til mitt bruk, så det blir nok 75 eller 90 hk da i så fall. Like i størrelsen de. Men det skjer neppe noe før neste år uansett. Akkurat passe lei av å drive med båt nå. Får heller futte rundt i alujolla på 12 fot med 6-hester på! Sitér dette innlegget Link to post
Kaffelars Svart 12.Juli.2016 Del på Facebook Svart 12.Juli.2016 "Mercury problemet" er litt annerledes, men ca. samme jobben for å utbedre. Det er ikke en umulig jobb, med servicemanualen og mindre enn 4 tommeltotter. Undervannshus er værre..kan være/er nok lekkasje fra pakkboks, og en spesiell avdrager må til for å få ut denne og bytte tetninger. Har pakkboks aldri vært ute, sitter den nok som fjell, og det er høy risiko for at uv huset sprekker ved demontering, selv med riktig avdrager og varme.. Sitér dette innlegget Link to post
ko-stens Svart 13.Juli.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Juli.2016 Ser ut som om jeg kanskje går for ny motor etter hvert. Kan nok hende jeg holder Hondaen i gang i sommer og satser på at det går bra med et par oljeskift på motor og etterfylling på undervannshus. Sjekker den litt mer i dag, men det ser i grunn tvilsomt ut det hele... Har allerede sendt forespørsel til Ravns Garage om ny motor. De har flere alternativer og hyggeligere priser enn lokalt. Det får være slutt på å se etter billige, gamle motorer. En vet jo aldri hva man får. De aller fleste er avmontert og kan ikke prøves. Man er prisgitt hva selger sier og må håpe han er ærlig. Nå er det nok ikke selger sin uærlighet her, for motoren gikk pent og pyntelig og ser ut som om den er veldig godt tatt vare på, var bare j...la dau, helt til forrige lørdag. Gamle ting kan ryke brått... Det blir fort dyrt å kjøpe billig, og ikke minst frustrerende, som nå. Ravns har jo flere mulige: E-tec 60, 75 og 90, Yamaha F70 og Mercury F60. Yamahaen er nok den perfekte motoren på båten min, med tanke på forholdet mellom effekt og vekt, men en får jo en E-tec 90 for samme pris! Da mister jeg litt lysta... Men hva med ny Mercury F60 til ca 63 000,- kontra en 2012 Yamaha F70 til 61 000,-? Det står nemlig en F70 i Tvedestrand, på Finn.no... En 2012 fra butikk bør da vel være et trygt kjøp!? Yamaha F60 er voldsomt uaktuell. 83 000,-!? Da kjøper jeg jaggu heller en E-tec 90, altså... E-tec frister fælt. Har knapt hørt noe som helst hegativt om dem. Men får man en 60 - 90 hk til å gå jevnt under to knop over lengre tid? Har laget en liten oversikt: Evinrude E-tec 60: 113 kg, 71 000,- Evinrude E-tec 75: 145 kg, 80 000,- Evinrude E-tec 90: 145 kg, 83 000,- (hos Ravns) Yamaha F70: 119 kg, 95 000,- Mercury F60: 112 kg, 63 000,- Så nå er vel tråden litt inne på det gamle sporet... Tenk å bruke så mye tid på bare å gruble på noe som burde være så enkelt... Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 13.Juli.2016 Del på Facebook Svart 13.Juli.2016 (redigert) Thrustskiva tar du jo av fra den gamle propellen og setter på propellakslingen, i tilfelle at thrustskiva henger fast i propellen (i gammalt fett o.l.). Det er ikke en vanlig skive, den er tilpasset den koniske delen av propellakslingen. Redigert 13.Juli.2016 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Teerex Svart 13.Juli.2016 Del på Facebook Svart 13.Juli.2016 (redigert) Jeg har kjøpt flere brukte påhengsmotorer, og alle har fungert utmerket (Honda BF50 og BF90, samt Evinrude E-tec 50). De fleste litt nyere motorer på markedet er nok brukbart vedlikeholdt. Evt. kjøp en som er under 5 år gammel så får du iallefall garanti/reklamasjonsrett. De jeg kjøpte var alle 2-5 år gamle. Redigert 13.Juli.2016 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
ko-stens Svart 14.Juli.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Juli.2016 (redigert) Thrustskiva tar du jo av fra den gamle propellen og setter på propellakslingen, i tilfelle at thrustskiva henger fast i propellen (i gammalt fett o.l.). Det er ikke en vanlig skive, den er tilpasset den koniske delen av propellakslingen. Skulle tatt bilde, men det ser ut til at denne skiva er en del av propellen. Om ikke, sitter den i så fall veldig fast. Ellers vet jeg ikke helt hvor jeg skal begynne med motoren. Det er mest fristende å selge den som prosjektmotor, for det er nok fullt mulig å få en god motor av den, om ikke undervannshuset må skiftes. Står forresten et tomt skall på Finn.no til 3 500,-. Det er jo slipt stygt det jeg har av propellen, som også har fått stygge merker. Kan jo ta et par bilder og legge ut. Spørs om jeg orker gjøre stort på en stund. Er en smule gretten pga dette styret. Forrige gang jeg solgte en "stor" båt, sa jeg til meg selv, etter mange ganger fikling og skruing, både på båt, motor og henger, at jeg aldri mer skulle kjøpe noe gammelt skit. Om det ser bra ut, kan det fort ryke fordi det er gammelt. Og en er jo prisgitt selgerens ærlighet når man kjøper noe som bare henger på en bukk. Nå var nok selgeren her flink med motoren, siden den ser ny ut under dekselet, og det var en av grunnene til at jeg tok den med, men ting kan plutselig skje uansett. Bare se på biler... Men jeg klarte jo å bite på igjen, og nå får jeg straffen for det. Billig blir igjen veldig dyrt! Ser et stort bilde av E-tec 75-hester... :-) Det er vel akkurat den som frister mest, men om det er umulig å få den under to knop, dorgefart, er den nok ikke aktuell. Den er ellers litt tung. Har lagt merke til at båten krenger mindre til siden med denne 50'en enn hva den gjorde med 100'en. Sistnevnte gjorde det nesten skremmende å kjøre båt, da den helt plutselig nesten kantret. Den rettet seg fort opp når jeg ga på. 50'en er ikke i stand til å rette opp helt, men den går i det minste ikke så skjevt. E-tec'en veier 145 kilo. 100-hesteren veide 155. Men det er den jeg har mest lyst på! Så det så... Tviler veldig på at det blir på denne siden av sommeren. Nå skal jeg deppe en ukes tid, så blir det en uke på fotballcup i Danmark før det blir et par uker til hjemme. Det kan bli skummelt. Sikkert blakkere en en kirkerotte, men kjenner jeg meg rett, drar jeg meg sikkert utpå dypt vann økonomisk igjen... Har egentlig ikke råd nå, nemlig! Var jo derfor jeg endte med billig 4-takter og. En ting er prisen, en annen ting er at det føles så hårreisende ut å kjøpe om en sammenligner med noe annet... Har feks lenge hatt lyst på Porsche 944 veteran. En kurant en ligger gjerne på fra ca 60 - 90 000,-. Hva koster en 60 - 90 hester!? Hva er mest galskap? En ussel båtmotor eller en snerten og artig sportsbil!? Denne? Eller denne? Begge koster 80 000,-... Meeen, fruen sier at jeg ikke trenger en lekebil til... Motor har hun ikke sagt noe om. Har sikkert skjønt at jeg ikke er heeelt i humør om dagen. Har bare bedt meg vente til etter ferien.... Redigert 14.Juli.2016 av ko-stens (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 14.Juli.2016 Del på Facebook Svart 14.Juli.2016 (redigert) Skiva er nok der, og den sitter nok ikke fast i propellen. Alle påhengsmotorer jeg kjenner til har denne skiva. En båtmotor er ikke ussel, den bringer deg trygt dit du skal til vanns. Det fikser ikke en bil Redigert 14.Juli.2016 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
ko-stens Svart 14.Juli.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Juli.2016 Hehe, enig at en bil sjelden klarer å bringe deg trygt dit du skal til vanns... Men en båt sliter jo på land og da! Har tatt et par bilder av propellene og undervannshuset, så kan en se hvordan ståa er, sånn noenlunde. Vet ikke om det er håp her? Foran. Legg merke til hvor stor forskjell det er. Håpløst ikke å se det, men gjort er gjort. Den gamle er til høyre. Har ikke fått av noen skive her, men den sitter kanskje godt. Legg ellers merke til slitasjen på propellen, både i begynnelsen på bladene, på "skallet" og i senter. Uansett burde den vel fungere bra. Bak. Bra forskjell her og. Her var det en løs skive som går på begge to. Undervannshuset. Simringen som er lekk, har nok fått litt juling av propellen. Den har gnaget godt på støpegodset, både ved propellakslingen og der propell møter gods. Lurer på om det skal være gjenger innvendig i huset her, slik at man kan skru ut innmaten? De er i så fall godt gjemt nå. Men kan en skifte simring uten å demontere noe? Liten lekkasje er det her, i hvert fall. Som tidligere nevnt er det et undervannshus uten innmat til salgs på Finn.no... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.