Kronidiot Startet 4.Mai.2016 Link til dette innlegget Startet 4.Mai.2016 Jeg har denne filterholderen: Hvilken vei skal filteret stå i holderen? For meg virker det som om denne enden skal være opp mot huset på olderen, da dt bare er der pakningen passer... Sitér dette innlegget Link to post
Lady B Svart 4.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2016 Jeg har ikke dette filteret, men for meg er det naturlig å tro at filteret skal stå med skriften rett vei. Jeg har aldri sett et slikt filter som sto med teksten opp-ned... Sitér dette innlegget Link to post
Kronidiot Svart 4.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2016 Enig i det, men du skjønner at det er tekst på to sider av filteret, og teksten står opp ned på den ene sida og riktig vei på den andre.... Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 4.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2016 (redigert) De runde hullene er opp. Dessuten er det ikke samme diameter for pakningen oppe og nede så det vil egentlig si seg selv når man skal montere filteret. Redigert 4.Mai.2016 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Kronidiot Svart 4.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2016 De runde hullene er opp. Dessuten er det ikke samme diameter for pakningen oppe og nede så det vil egentlig si seg selv når man skal montere filteret. Hva med denne pakningen, skal den tette i bunnen slik? Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 4.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2016 Det følger med ymse 0-ringer for å passe forskjellige filterhus/holdere. Disse filtrene er vel ikke så populære lengre pga. kompleks oppbygging med mange deler og 0-ringer. Best å bytte til noe mere tidsriktig. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Dieselboy Svart 4.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2016 Det vises på tegnig øverst hvordan o-ringene skal ligge. Den lille skal være på toppen mellom holder og filterelement.Pos 7 på tegning. Sitér dette innlegget Link to post
Sjøfare Svart 4.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2016 (redigert) Iflg skissen skal evt O-ring på toppen, ikke bunn. Er det anleggsflate mot noe om du har den i bunn da? Vil tro at diesel kommer inn i senter på filter oppe, går ned i koppen under og så opp gjennom filteret og ut på toppen,. Da trengs en O-ring for å skille diesel inn og ut på toppen. Edit: der kom Dieselboy meg i forkjøpet Redigert 4.Mai.2016 av Sjøfare (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kronidiot Svart 4.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2016 Det vises på tegnig øverst hvordan o-ringene skal ligge. Den lille skal være på toppen mellom holder og filterelement.Pos 7 på tegning. Skal fortsatt alle hullene være vendt oppover? Skjønner ikke det i så fall, da detter jo o-ringen ned i senterhullet på filteret... Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 4.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2016 (redigert) Racor Snapp engangsfilter kan anbefales, men kapasiteten er "kun" 100 l/h. Kan sikkert parallellkoble to filtre for å doble kapasiteten. Ingen pakninger, ingen løse deler, ingen verktøy, intet søl. Marineversjonen har naturligvis syrefast festebrakett. http://www.parker.com/literature/Racor/Racor_Fuel_Filtration_-_SNAPP-Marine-Disposable-Fuel-Filter_-_RSL0154.pdf Redigert 4.Mai.2016 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Kronidiot Svart 4.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2016 Takk for tipset, men akkurat nå må jeg få til dette her med de filtrene jeg har.. Sitér dette innlegget Link to post
Dieselboy Svart 4.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2016 Små runde hull skal vende opp mot filterholder. Sitér dette innlegget Link to post
Kronidiot Svart 4.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2016 Små runde hull skal vende opp mot filterholder. Flott, da er det avklart! Hva tror du om den pakningen? Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 4.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2016 Flott, da er det avklart! Hva tror du om den pakningen? Følg tegningen!! Som du ser, så er der ingen pakning i bunn, kun en øverst. Sitér dette innlegget Link to post
Dieselboy Svart 4.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2016 Det skal være en 4kantet o-ring i bunn, mellom bunnskåla og filter. I topp skal det være en stor 4kantet o-ring og en vanlig liten o-ring. Disse o-ringene i topp ligger i spor på selve filterholder. Pass på å få disse gamle ringene ut, erstatt med nye. En må inn under filter for å s disse. Pass på at nye ringer ligger rett på plass ved montering av filter. Sitér dette innlegget Link to post
dante Svart 4.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2016 Flott, da er det avklart! Hva tror du om den pakningen? Og de "halvmåne" hullene skal ned. Mistenker misjonen til disse er å få diesel til å sentrifugere slik at tunge partikler blir slynget ut og faller til bunn av skåla under... Sitér dette innlegget Link to post
Kronidiot Svart 5.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2016 Det skal være en 4kantet o-ring i bunn, mellom bunnskåla og filter. I topp skal det være en stor 4kantet o-ring og en vanlig liten o-ring. Disse o-ringene i topp ligger i spor på selve filterholder. Pass på å få disse gamle ringene ut, erstatt med nye. En må inn under filter for å s disse. Pass på at nye ringer ligger rett på plass ved montering av filter. Yes! Got it! Men får det faen ikke tett... Sitér dette innlegget Link to post
Dieselboy Svart 5.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2016 Har du fått riktig filter? Enkelte filter kan med første øyekast se identiske ut, men kan ha små forskjeller, som gjør at dem ikke passer. Sitér dette innlegget Link to post
Kronidiot Svart 5.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2016 Da ser det endelig ut for at det ble tett! Takk for all hjelp! Sitér dette innlegget Link to post
Free Lillehammer Svart 5.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2016 Racor Snapp engangsfilter kan anbefales . . Med fare for å stjele tråden: Noen som har forsøkt dette filteret. Plastikk og innenbordsmontering? Noen synspunkter? Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 5.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2016 Tror det ikke skal være av plast ved montering i motorrom. Sitér dette innlegget Link to post
alf-inge Svart 5.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2016 Med fare for å stjele tråden: Noen som har forsøkt dette filteret. Plastikk og innenbordsmontering? Noen synspunkter? Når plastikk er godt nok for skroggjennomføringer, er det vel godt nok for filterholder. Men jeg har ikke prøvd det selv, verken som filter eller gjennom skroget. Sitér dette innlegget Link to post
alf-inge Svart 5.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2016 Tror det ikke skal være av plast ved montering i motorrom. Har sjøvannsfilter i plast montert i motorrommet. Er det uklokt? Dessuten er det flere komponenter på motoren som er i plast. Kanskje det er plast av en vanskelig brennbar type? Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 5.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2016 (redigert) Har sjøvannsfilter i plast montert i motorrommet. Er det uklokt? Dessuten er det flere komponenter på motoren som er i plast. Kanskje det er plast av en vanskelig brennbar type?Ser ihvertfall at på racorfiltersatsene som maritim selger at ved montering i motorrom så skal modellen med metallkopp brukes. Har derfor flyttet mine filtere ut av motorrom siden jeg har vannutskiller med plastbunn og filterholder med glassbunn. På den annen side så er jo dieselslangene til motor av gummi. Men har vel kanskje noen med eventuell brannfare og gjøre vist det begynner og brenne. Men skrev tror da jeg ikke er helt sikker ? Ett sjøvannsfilter i plast utgjør jo ingen fare da sjøvann brenner ganske dårlig ? Redigert 5.Mai.2016 av boble65 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 5.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2016 Har mitt montert innvendig men har jo utenbordsmotor da. Drivstoff-filter montert i motorrom skal nok være av metall, slik at det ikke kan knuses eller brenne. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.