Alang Startet 5.Mai.2016 Link til dette innlegget Startet 5.Mai.2016 Hjelper noen å selge en cabincruiser, han kjøpte den for et par år siden, båten har reg nummer fra gamle eier og vedkommende som eier denne nå vil selge båten videre nå da han ikke lenger bruker den. Han har ikke registrert den på seg selv i småbåregisteret. Vil eventuell ny kjøper få registrert og forsikret denne om den fortsatt står registrert på gamle eier? Det er skrevet kontrakter fra første eier til nåværende eier. Hva er krav og regler? Setter pris på info, på forhånd takk. Sitér dette innlegget Link to post
Euklid Svart 5.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2016 Fasit får du ved å ta kontakt med Småbåtregisteret, men jeg har gjort det samme uten problemer av noe slag. Sitér dette innlegget Link to post
Dieselboy Svart 5.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2016 Legg ved kopi av salgskontrakt mellom forrige eier(registret i register) og nåværende eier, samt kontrakt mellom nåværende eier og ny eier. Da skal det gå helt fint å omregistrere. Dette var det jeg måtte gjøre da jeg handlet båt. Sitér dette innlegget Link to post
abella Svart 5.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2016 det skal gå bra, selv om den som eier båten nå,(selger) ikke har registrert den, få reg. kortet eller kviteringer, frå første eiger, lag kopier, og send dei til reg, myndighetene, for ca 4 år siden kjøpte eg en snekke, han som solgte den til meg hadde ikke registrert den på seg, fikk reg. kortet fra første eier, sende det til småbåt reg, (RS), men dei skulle ha ALLE kviteringer frå den dag båten var ny! 1978 modell, fikk flere brev om at DET SKULLE dei ha, meg bekjent er ingen pliktig til å papirer på kjøp, og salg liggende lenger enn i 10år,( har drevet butikk sjøl i 15 år) sendte brev til dei om at ville dei ikke godta det dei hadde fått, så kan eg klare meg uten reg, på båten, det er frivillig, en uke senere kom reg, kortet i en konvolutt, og papirene i en annen, for avgiften vill dei ha, lykke til!!! Sitér dette innlegget Link to post
Donzi Svart 5.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2016 Uproblematisk om det så har vært 100 eierskifter så lenge du har 100 kontrakter. Tur og kjør. Sitér dette innlegget Link to post
Free Lillehammer Svart 5.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2016 Uproblematisk om det så har vært 100 eierskifter så lenge du har 100 kontrakter. Tur og kjør. Det er helt riktig. Småbåtregisteret har ikke krav om sammenhengende registrering. Det som trengs er dokumentasjon av sammenhengende eierskap siden siste registrering. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.