Jump to content

Eierskifte cabincruiser, krav til selger og kjøper

Alang

Recommended Posts

Hjelper noen å selge en cabincruiser, han kjøpte den for et par år siden, båten har reg nummer fra gamle eier og vedkommende som eier denne nå vil selge båten videre nå da han ikke lenger bruker den.

Han har ikke registrert den på seg selv i småbåregisteret.

Vil eventuell ny kjøper få registrert og forsikret denne om den fortsatt står registrert på gamle eier?

Det er skrevet kontrakter fra første eier til nåværende eier.

Hva er krav og regler?

Setter pris på info, på forhånd takk.

det skal gå bra, selv om den som eier båten nå,(selger) ikke har registrert den, få reg. kortet eller kviteringer, frå første eiger, lag kopier, og send dei til reg, myndighetene, for ca 4 år siden kjøpte eg en snekke, han som solgte den til meg hadde ikke registrert den på seg, fikk reg. kortet fra første eier, sende det til småbåt reg, (RS), men dei skulle ha ALLE kviteringer frå den dag båten var ny! 1978 modell, fikk flere brev om at DET SKULLE dei ha, meg bekjent er ingen pliktig til å papirer på kjøp, og salg liggende lenger enn i 10år,( har drevet butikk sjøl i 15 år)

sendte brev til dei om at ville dei ikke godta det dei hadde fått, så kan eg klare meg uten reg, på båten, det er frivillig, en uke senere kom reg, kortet i en konvolutt, og papirene i en annen, for avgiften vill dei ha, lykke til!!!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...