Jomes Startet 5.Mai.2016 Link til dette innlegget Startet 5.Mai.2016 Har tenkt litt,,,hva er de vanligeste symptomene på at en dieselmotor har dårlige dyser, eller at de trenger en overhaling /byttes ? Sitér dette innlegget "Lykken med båt er omvendt proporsjonal med størrelsen". Link to post
Riddar4 Svart 6.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2016 Et betimelig spørsmål som burde få spesialistene til å strømme på. På den andre sida hat jeg inntrykk av at dyseproblemer er symptom som blir dradd fram når det er vansker med å få start eller det er ujevn gange på motoren. Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart 6.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2016 Røyk fra eksos selv om driftstemp. kompresjon og lufttilførsel er ok vil jeg si er ett greit utgangspunkt for å "sykemelde" dyser. Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Source2 Svart 6.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2016 Skal faktisk få testet dysene på mandag. (Yanmar GM2). Jeg er ingen ekspert - men får hjelp av en meget erfaren mekaniker. Årsaken til at han vil teste dem er at båten er veldig tregstartet - særlig når det er kalt. Er motoren varm starter den med en gang. (Teorien er da at dysene ikke sprer dieselen til en tåke - men at det blir mer en stråle som er vanskeligere å tenne opp. Det blir som å fyre opp i peisen uten opptenningsved). Sitér dette innlegget Link to post
kipp36 Svart 6.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2016 min erfaring er også at motoren får en hardere gange ved dårlig spredning fra dyser...Ser for meg det slik at når en mekanisk diesel er kald,har den ofte en litt hardere gange pga brennkammeret/sylinder er og blir foret med kald luft,noe som gjør at dieselen tenner bittelitt senere en ved varm motor,det resulterer i litt for sen "tenning" om en kan kalle det for det,det samme skjer vel om dyser er slitt,dieselen antenner litt senere pga dårlig forstøving og resulterer i "tenningsbank"...kan godt hende jeg er ute av kartet som jeg pleier.... Sitér dette innlegget http://kipp36.123hjemmeside.no/181207437 Link to post
Lars H. Svart 6.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2016 Er det noen som har rengjort/testet og justert dysene selv med passende utstyr som feks. dette fra Biltema? Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Hulda Svart 6.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2016 Har brukt tilsvarende, årtier før Biltema oppfant sin. Kan brukes på slike gammeldagse motorer som vi to har. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 6.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2016 (redigert) Har hatt denne AG Testeren i noen år http://www.indiamart.com/proddetail/genco-nozzle-injector-tester-nth-6000-11365209962.html Ok for våre Dyser.' Det første en bør sjekke er at ventil klaringen er rett (vippearmene), mange motorer skal de sjekkes ved varm motor. Er ventil-klaringen rett kan det være en ide å sjekke dysene, vis motoren ryker mer en normalt. Det står i manualen hvor mange motortimer en skal ha dyse sjekk på. Redigert 6.Mai.2016 av roger-jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Prolimit Svart 7.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2016 Jeg brukte denne til å justere/ teste dysene på mine 41B motorer og det fungerte helt strålende. Er det noen som har rengjort/testet og justert dysene selv med passende utstyr som feks. dette fra Biltema? Sitér dette innlegget Bavaria 37 Sport 2008, 2 X VP D4-300 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.