Lakshmi Startet 6.Mai.2016 Link til dette innlegget Startet 6.Mai.2016 Hei. Lurte på hva denne kalles, og hvordan jeg skal feste fortøyningstau i den :) Sitér dette innlegget Link to post
GjeEsp Svart 6.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2016 (redigert) Det kalles en halegatt og er vel primært til å føre fortøyningstauet gjennom. Forøvrig festes tauet i en pullert på båten før tauet føres gjennom halegatten og til feste i brygge/land. Mvh Gjert Redigert 6.Mai.2016 av GjeEsp (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Dinamo Svart 6.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2016 Du fester ikkje noka tau i dette halegattet. Der går tauet gjennom og so fester du i pullerten som vi ser sovidt ved taukveilen. Årsaken til at halegatt er lurt å bruka, er at det held tauet rolig, slik at det ikkje jager att og fram og får gnagsår. Magne Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 6.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2016 Omtrent slik: Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Lakshmi Svart 6.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2016 Takk for svar :) Sitér dette innlegget Link to post
sjöfugelen Svart 6.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2016 Jeg har nok hört ordet "pullert", men jeg trodde det vanligste ordet ombord var "kryssholt" Trodde pullert var den som står på kaien.?? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.