Magnar76 Startet 6.Mai.2016 Link til dette innlegget Startet 6.Mai.2016 Hei Eg var en tur på fjorden i går, fikk problemer med styrbord sving.. Når eg svinger til styrbord ville ikke båten lystre, barbor funket kanon.. Om eg banken på ror-armen funket den en stund. Nett så den glipper i et spor eller lignende. Ror stammen går gjennom et "rør" som er plastra i båten på toppen av dette er det en messing kobling,som eg teita til idag. Men eg aner ikke om dette fikser noe problem. Har hørt rykter om at det kan være noen Z skruer som skal holde selve ror akslingen fast, men finner ikke noen. Er det noen som har vært borti dette, eller vet "how to fix" ? Det skal være sagt at når det ikke er påstand på roret pga propell så svinger selve roret. film av det her. https://www.youtube.com/watch?v=18N74e_ynsU All hjelp er god hjelp. Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 6.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2016 Jeg synes det kan virke som om rorarmen sitter løst på stammen. Alt under vann ser OK ut for meg. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Magnar76 Svart 9.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2016 No har eg vert uti å holdt på roret mens en annen dreide på rattet... akslingen går rundt men roret står i ro... hvordan pleier akslingen å være festa på roret? ? Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 9.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2016 Det er ikke lett å si ut fra videobildene. Men jag tror du uansett må ha båten på land for å få fikset dette, og da ser en jo bedre hvordan det skal være. Ellers risikerer du kanskje til og med å miste roret. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Baracuda Svart 9.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2016 Det er vel ikke en klammer i enden av styresylinderen som sitter rundt akslingen til roret som glipper, eller er det ett skikkelig feste der. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.