Stephan Startet 6.Mai.2016 Link til dette innlegget Startet 6.Mai.2016 Hei, Jeg må bytte ut batteribryteren i min Hanto-snekke 24. På den gamle bryteren står det ikke noe om belastning, så mitt spørsmål er hvor mye den nye bryteren må tåle. Motor BMC 36 HK, 1,8 Liter (diesel). Bryteren skal ha stillingene Av, 1, 1+2, 2. Er det nok med 100 A kontinuerlig, eller...? Den skal betjene startbatteri på 80Ah og to parallelle forbruksbatterier på ca 75 Ah hver. Sitér dette innlegget Link to post
Lady B Svart 6.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2016 Du bør ikke kjøre startestrøm gjennom bryteren. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 6.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2016 Det kommer an på hvor mange CCA batteriene kan levere og hvor mange A starteren trekker. 100 A (kortvarig?) kan virke noe lavt. Sitér dette innlegget Link to post
blueline Svart 6.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2016 100 amp kontinuerlig holder men en som tåler 200 amp kontinuerlig trenger ikke å koste så mye. Har opplevd tidligere at de billigste batterivelgerne har tatt kvelden.en startmotor trekker ofte mellom 1 og 2 kw. Sitér dette innlegget Link to post
Stephan Svart 7.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2016 Takk for svar! Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 7.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2016 De som er beregnet for start pleier vel ha en mye høyere rating begrenset til 5 eller 10 sekunder, i tillegg til den kontinuerlige ratingen. Mener det sto 2000A/5s eller noe slikt på en jeg skiftet. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.