MarexSuncab_FD Startet 6.Mai.2016 Link til dette innlegget Startet 6.Mai.2016 Har kjøpt meg et konverteringskit fra Biltema som inneholder elektrisk pumpe og bryter. På mitt manuelle toalett i dag er det en hendel som jeg betjener for å skille mellom spyling med vann og tømming av innhold. Når jeg har spylt tilstrekkelig, skifter jeg hendelen slik at jeg tømmer toalettet for vann. Det kommer da ikke mer sjøvann inn. På det elektriske kittet er det bare 1 bryter. Jeg klarer ikke se hvordan dette skal fungere i praksis. I mitt hode vil jo denne byteren sørge for at det spyles med vann hele tiden, følgelig at jeg ikke får tomt toalettet for vann. Eller tenker jeg feil? Sitér dette innlegget Link to post
Fusebox Svart 12.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2016 Det er vel TMC toalettet som Biltema selger, og det er det vi også har. Motoren driver både spyling og tømming samtidig, men tømmer mer enn den spyler inn. Du får dermed ikke noe problemer med at du fyller opp skåla. Vi har enkelte ganger hatt delvis tett dass i båten (anyone else ? ;-) og har da ganske enkelt stengt krana på skrog gjennomføringen for inntak av spylevann. Forøvrig er det å anbefale en såkalt "plunger" (ein slik ein sugekopp på en pinne). Denne vil spare deg for MYE arbeid ift. et elektrisk toalett. Ett- til To plopp og alt er bra igjen, alternativt søl over alt, og 2 timer demontering/montering. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.