magnuje Startet 7.Mai.2016 Link til dette innlegget Startet 7.Mai.2016 (redigert) Vi er 3 karer som skal seile båten min fra fredrikstad til oslo i helgen. Avgang fra fredrikstad i kveld kl 21. Jeg tenker å benytte muligheten å gi dem som er med en smak på det søte båtliv og er på jakt etter en sjarmerende overnatting med litt maritimt liv. Gjerne også et lokalt vannhulll hvor vi kan ta en ankerdram før vi legger oss. Vi går i 6-7 knop. Jeg har sett på følgende alternativer: -Hankø: søndre løpet ser vanskelig ut i mørket, men vi når kanskje frem før det blir skikkelig mørkt. Mye fiskeredsksper i området så jeg på tur ned. Solnedgang 2137 og starter kanskje innseiling 2230. Usikker på om seilerkroa er åpen så sent? -engelsviken: vært der før, koselig sted. enkel innseiling i mørket med lys. Usikker på om restauranten er åpen så sent? Ankommer sikkert etter kl 23 -horten: ankommmer godt over midnatt, men veldig enkel innseiling og trygg nattseilas midt i fjorden. Kun ligget der off season, da var det veldig øde der. Hvordan er det nå for tiden? Fordelen er jo kortere tur hjem søndag. Flere forslag? Kan jo være aktuelt med uthavn også. Sett litt på strøntangen fyr. Men da må vi jo ankomme i dagslys siden vi ikke er kjent og det ikke er merket på samme måte med lys. Redigert 7.Mai.2016 av magnuje (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
lurvetass Svart 7.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2016 Flott gjestehavn på Skjæløy slipp. Der er det kro også :) Sitér dette innlegget Hilsen Lurvetass Link to post
magnuje Svart 7.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2016 Takk da prøver vi det :) ser ut som enkel innseiling i mørket også, perfekt! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.