TerjeØ Startet 7.Mai.2016 Link til dette innlegget Startet 7.Mai.2016 Jeg har akkurat kjøpt meg en marex 27. Denne blir klar til uken, men det jeg ikke har tenkt på er en gummibåt som fulgte med båten. Vet ikke åssen type det er, men det er en liten en med 6hk. Den kommer nok til å ligge endel på vannet men på lengere turer henger vi den opp i Hekken med daviter. Men kan umulig være mye å gjøre med denne? Hadde egentlig ikke tenkt å gjøre noe med den denne sesongen. Jeg har ikke sett den siden den står på varmt lager haha, jaja får se om det er noe groe på den iallefall. Er det noe annet jeg bør sjekke på slike båter? Sitér dette innlegget Link to post
Sniksen Triksen Svart 7.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2016 Vi gjør så og si ingenting med vår gummibåt,henger bakpå hekken hele sommar'n,slengar'n utpå når unga vil cruise litt for seg selv. Vi har kun spylt den litt hvis den blir veldig grisete av slam og måkebæsj. Fugledritt bør uansett fjernes så raskt som mulig. Til vinteren spyler vi den grundig og vasker den med lunket vann,tørker den skikkelig,tar ut litt av luften slik at den ikke står under veldig trykk,men lagrer den med luft i. Vet mange tar ut all luft,ruller/bretter den sammen og lagrer den varmt. Lagre i plussgrader er sikkert greit,men jeg tror gummibåten blir fortere ødelagt av å rulle den sammen,det skaper ofte folder o.l. Levetiden til en slik gummibåt er ett visst antall år,uansett hvordan men behandler den tror jeg, såfremt du behandler den bra da vel og merke:) Sitér dette innlegget Link to post
kurth Svart 7.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2016 Har reparert gummibåten i dag ,bunntrekket hadde begynt ¨å løsne på en zodiac. Brukte 2 komp. lim og det ser fint ut så langt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.