TB22 Startet 7.Mai.2016 Link til dette innlegget Startet 7.Mai.2016 (redigert) Motor: Tohatsu 97mod 2 takt, 40HK (M40D). Plugger ble satt i ny i fjor vår. Noen motordoktorer som ser svakheter eller andre bekymringer? Edit: noen som vet forskjellen på M40D og M40D2? Plugg 1https://baatplassen.no/bildearkiv/59/59316/20160507_100739.jpg Plugg 2 https://baatplassen.no/bildearkiv/59/59316/20160507_100928.jpg plugg 3 https://baatplassen.no/bildearkiv/59/59316/20160507_101111.jpg Redigert 7.Mai.2016 av TB22 (see edit history) Sitér dette innlegget Drivstoffpriser V2.0 Link to post
TB22 Svart 7.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2016 Nvm. Ser ut til at dritten skar seg Sitér dette innlegget Drivstoffpriser V2.0 Link to post
Baatlaus Svart 7.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2016 Vann/fukt i sylinder nummer 3 Vanskelig å se, men synes da jeg ser tegn på fuktighet/rust på denne? Sitér dette innlegget Link to post
TB22 Svart 7.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2016 Kjørte en tur og motoren virket helt fin på de gamle pluggene.Tok ut pluggene og byttet med nye. Kjørte videre noen runder og kom et stykke ut på fjorden før motoren mer eller mindre stoppet helt opp. Fikk ikke inntrykk av at den skar seg , da burde den sakte men sikkert ebbe ut. Her var nesten bom stopp.Propellen går rundt og det er ingen synlige skader. tok ut pluggene og de såg ok ut, ingen vann i sylinder. Eneste jeg la merke til var stiften var hvit istedet for brun som de gamle var... Nb! nye motorer veier opp mot 100kg, det blir for mye på denne båten. Tohatsuen veier 68kg og det er max. Noen motor anbefalinger til en Hobby Sport 430? Edit. ser jeg har skrevet `97, men det skal være `87.. Båt og motor er `87 modell. får ikke endret første posten. Sitér dette innlegget Drivstoffpriser V2.0 Link to post
sebba2 Svart 7.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2016 Ville sett etter en yamaha 2t, jeg :D Beste motorene som har vært lagd--. Sitér dette innlegget -Today Is Another Smoke Some Cigarettes, Spend Some Money And Drink Some Caffeine Day Today.. -Phil Harris Link to post
tronds63 Svart 7.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2016 Kjørte en tur og motoren virket helt fin på de gamle pluggene.Tok ut pluggene og byttet med nye. Kjørte videre noen runder og kom et stykke ut på fjorden før motoren mer eller mindre stoppet helt opp. Fikk ikke inntrykk av at den skar seg , da burde den sakte men sikkert ebbe ut. Her var nesten bom stopp. Propellen går rundt og det er ingen synlige skader. tok ut pluggene og de såg ok ut, ingen vann i sylinder. Eneste jeg la merke til var stiften var hvit istedet for brun som de gamle var... Nb! nye motorer veier opp mot 100kg, det blir for mye på denne båten. Tohatsuen veier 68kg og det er max. Noen motor anbefalinger til en Hobby Sport 430? Edit. ser jeg har skrevet `97, men det skal være `87.. Båt og motor er `87 modell. får ikke endret første posten. Bom stopp? Motor går ikke rundt? Hvis motoren går rundt og har normal kompresjon har har den ikke skjært seg. Da ville jeg sett etter problemer med bensintilførsel. Sitér dette innlegget Link to post
TB22 Svart 8.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2016 Lyden hørtes ikke helt bra, men fikk kun sjekket at propellen gikk rundt i fri. Går det å teste med motor i gir og prøve dreie propellen rundt? Sitér dette innlegget Drivstoffpriser V2.0 Link to post
Sørlandet2 Svart 8.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2016 (redigert) Trist å høre den skar seg. Er ingen motorguru men.. Er det individuelle forgassere på denne? Hva salgs smøring? Olje i bensin eller egen tank? Vil si den første har gått for varmt. For mager blanding mulig årsak. Den andre ok. Den tredje ufullstendig forbrenning. Kan skyldes for rik blanding eller skade på stempel, ringer eller sylinder(dårlig kompresjon) Morro å vist hva som skar seg. Redigert 8.Mai.2016 av Sørlandet2 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
TB22 Svart 8.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2016 Får avblåse krisen og heller rett skyts mot tennplugg fabrikantene. Etter mye om og men fant jeg en plugg med løs terminal. Kunne ikke se det men tok du på den var den helt løs, så der har du årsaken til mitt "havari" . Så da satser jeg på 20 nye år med Tohatsuen, Viva la 2 takt Ps! Retter meg selv for tredje gang, er en Tohatsu M40D2 1998 mod, Så den bør ha lenge igjen å leve, får pleie ekstra god med den. Legger ved par filmsnutter for de motorfrelste. Fra en tur etter at tennpluggen ble fikset :)Tomgang - https://dl.dropboxusercontent.com/u/44492766/20160508_183617.mp4 1/2 throttle - https://dl.dropboxusercontent.com/u/44492766/20160508_184826.mp4 Sitér dette innlegget Drivstoffpriser V2.0 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.