hawthorne Startet 7.Mai.2016 Link til dette innlegget Startet 7.Mai.2016 (redigert) Kikker på daycruisere i 7m klassen, og Finnmaster T7 er et mulig alternativ. Er det noen som har praktisk erfaring med denne båten enda? Positivt og negativt. Ser for meg en 225hk utgave. Redigert 7.Mai.2016 av hawthorne (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kenneth82 Svart 8.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2016 Jeg har T7'en selv, med 225hk. Veldig fornøyd med båten, særlig at den er romslig og lys inne i kabinen. Og synes den er veldig stor og romslig i salongen ute. Veldig gode seter! Negative erfaringer er mest småplukk, teak'en på min båt måtte pusses ned og oljes etter første sesongen i fjor (hadde en egen tråd om det med bilder). Dette var teaken som er ute. Ellers røk vannpumpen, fikk ny på garantien. Elektriske hev/senk på bordet måtte fikses, løs kontakt. Og sist, irriterende at det ikke er koppholder til kapteinen (flisespikkeri, men men ..) ;-) Har hatt mange gode turer i den, og at den er godkjent for 10 personer passer perfekt! Da er det lett å invitere med en nabofamilie eller venner :) Sitér dette innlegget Link to post
hawthorne Svart 8.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2016 (redigert) Høres bra ut, takk for svar og tilbakemelding. Ser at man kan få to stoler som alternativ til passasjerbenken. Hva tenker du om det? Ser for meg litt upraktisk ut. Tolker deg dithen at 225hk er passende, og at det er unødvendig å gå opp til 250hk? Noen tanker om den lave ruta/vindskjermen - er det veldig plagsomt å kjøre litt lengre turer? Skal sjekke ut tråden vedr. teak. Redigert 8.Mai.2016 av hawthorne (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kenneth82 Svart 8.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2016 Jeg har to stoler selv, fremfor benken. Stolene er veldig behagelige å sitte i - eneste tanker er dersom du ønsker å bruke uteplassen til soveplass, vil det nok være bedre med benken, siden den utvider det nedslåtte arealet. Det har ikke vært aktuelt for oss, og solsengen er mer en stor nok til sitt bruk. 225hk er behagelig, har dratt tube, 3 karer og full tank med både bensin og vann, ingen problem. Gjør 40-42 knop maks, marsjfart 25 - 28 knop. Uten å ha prøvd 250, kan jeg vertfall aldri si å ha savnet større motor. Vindskjermen er veldig god for alle på første seterad - sitter det evnt noen i sofaen får de godt med vind i håret. Men aldri vært noe problem. Vi har også brukt båten mye med kalesjen oppe, både fordi vi bor på vestlandet med det været som er her, men også fordi minstematros var under ett år når vi fikk båten. Da er det mer behagelig for han med kalesjen oppe under transport. Hadde over 60 motortimer i fjor, så fikk brukt båten godt. Både turer alene, en ukes ferietur (overnattet hos bekjentes hytter) og ettermiddag/kveldsturer. Alt i alt, veldig fornøyd med båten Sitér dette innlegget Link to post
AJ82 Svart 4.August.2016 Link til dette innlegget Svart 4.August.2016 Etter å ha eid Finnamster 62 DC et par uker oppgraderte vi til T7 med det meste av utstyr og 250hk. Utrolig fornøyd. Mer plass enn jeg trodde og går helt fint å overnatte i. Romslig og lys kabin. Gode seter og lett å bevege seg rundt i båten. Rett og slett en skikkelig opptur. Eneste som irriterer meg er mangel på koppholder ved førerposisjon. A.J. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.