Obligatorisk Startet 8.Mai.2016 Link til dette innlegget Startet 8.Mai.2016 Hei Den ene motoren min begynte å gå ned på turtall, fra 3000 til ca 2000. Prøvde flere ganger i løpet av 15min å få den høyere uten hell. Da tenkte jeg det måtte være filteret. Byttet for-filter og luftet og kjørte videre. - OK Jeg trodde da at jeg var rammet av dieseldyr. Men, etter å åpnet et filter som ser helt ok, vet jeg ikke. Skulle ikke disse ha sett skitne ut hvis filteret er tett? Eneste teori jeg har er at det har kommet luft inn i systemet. I 300l tanken ( har 2stk) var det ca 70l igjen og vi kjørte i noe bølger.. Å at det har sugd luft? Har vanskelig heter med å godta den men.. Noen som har opplevd lignende? Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 8.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2016 Har du skrudd opp noen skruer hvor det var kobberpakning? - husk å bytte de hver gang, ellers blir det utett. Sitér dette innlegget Link to post
Obligatorisk Svart 8.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2016 Ikke rørt noen kobber pakninger nei Sitér dette innlegget Link to post
Ove T Svart 9.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2016 Hej Det kan mycket väl vara att motorn har sugit luft. Jag har varit ute för samma under en medveten test hur lång man kan köra innan motorn suger luft. I trygga vatten och helt lugnt väder testade jag detta, måttliga svallvågor gjorde att motorn sög luft och då hade jag drygt 50 liter kvar på två 150 l tankar. Jag har byggt om mina tankar, jag vill inte ha något skräp eller vatten kvar i botten på tanken utan har stängt sugröret på toppen och tar bränslet i avtappningen i botten på tanken. Då avtappningen sitter i sidan på tanken blir detta inte bra ur skvalpsynpunkt. Jag har gjort två små tankar en till varje tank på drygt 1 liter som fungerar som skvalpskydd, se på bilden i samband med motorbyte, endast en slang för luftning saknas. Sitér dette innlegget Link to post
Ove T Svart 10.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2016 Missade bilden. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.