sørlandschips Startet 9.Mai.2016 Link til dette innlegget Startet 9.Mai.2016 Hv Hva anbefaler dere ?? Kost eller spraye på ser for meg det er enklest og spraye men akkurat vasket og polert gjør dette noe ? Sitér dette innlegget Link to post
KongKing Svart 9.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2016 (redigert) Jeg sprayer på. Søler lite. Funker fint Ev åpner du nederst på kalesjen og legger et håndkle innunder og over skrog. Da skjermer du for sprut. Kk Redigert 9.Mai.2016 av KongKing (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sekkan Svart 9.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2016 (redigert) Jeg pleier å rulle på. Da holder det lenger, og trenger dypere ned i stoffet. Ofte så merker man at vannet trenger igjennom kalesja om vi berører den fra undersiden når det regner. Dette oroblemet slipper du pm du ruller på. Og vær forsiktig så ikke du får væske på vinduene i kalesja. Da blir de fort sprø, og knekker. Redigert 9.Mai.2016 av Sekkan (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
svendis Svart 9.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2016 Også skal impregneringen legges på innsiden sies det. Det visste jeg ikke før i år.. Hvis du leser vedlikeholdsråd fra produsentene så står det der Sitér dette innlegget Link to post
sørlandschips Svart 9.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2016 Tusen takk for tipsene :) fikk ikke gjort det i dag måtte bli ferdig med alt annet :) båten skal på vann i morgen og har tatt litt vann over hode med og demontere litt her og der :P men blir imprignert i løpet av uka ;) er dette noe dere gjør vert år eller flere ganger iløpet av sesongen? Sitér dette innlegget Link to post
KongKing Svart 9.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2016 (redigert) Jeg har en gammel kalesje og har gjort de de siste 3 åra ved vårpussen. Sprayer på utsiden. Tett som ei potte hele sommeren :-) Kk Redigert 9.Mai.2016 av KongKing (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Billa Svart 10.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2016 Rulle rulle rulle uten sprut og søl Sitér dette innlegget Sushi Link to post
sørlandschips Svart 10.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2016 Rullet på ja! Veldig greit og lett og kontrollere. Brukte hele flasken da ! Kansje litt mye! Holdt vert fall på og bli rusa når jeg skulle ut og kjøre rett etter på :p Sitér dette innlegget Link to post
KennethStrand Svart 12.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2016 Når jeg kjøpte ny kalesje spurte jeg om impregnering. Ble anbefalt å bruke pensel på sømmer og over bøylene. Ellers så kunne jeg spraye. De anbefalte impregnering hvert andre år. Det skulle være nok hvis det var gjort skikkelig. Oftere så risikerte du at kalesjen ble så tett at stoffet ikke fikk puste. Da kunne den råtne. Har gjort det på den måten i 10 år nå. Har ikke hatt noen lekkasje uten det har virkelig høljet ned i bøtter og spann. Sitér dette innlegget Link to post
Ulven71 Svart 17.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2016 Vi bruker "kalesjemakerens impregnering" ( eller heter den Seilmakerens impregnering?) og stryker på med svamp.passer på at kalesjestoffet blir gjennombløtt av impregnering. Veldig fornøyd med denne! Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 17.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2016 Bruker skumpensel og lar den ligge flatt. Påfører ikke på sømmene for da sveller ikke trådene og tetter sy-hullene ved regn. For all del ikke få noe som helst på kalesjevinduene. Det gir melkehvite flekker som er en del arbeid å få bort. Brukte den jula selger for 2 år siden. Lukter ekstremt i lang tid, aldri mer! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.