Jump to content

Kalesje impregnering, anbefalinger?

sørlandschips

Recommended Posts

Jeg pleier å rulle på. Da holder det lenger, og trenger dypere ned i stoffet. Ofte så merker man at vannet trenger igjennom kalesja om vi berører den fra undersiden når det regner. Dette oroblemet slipper du pm du ruller på. Og vær forsiktig så ikke du får væske på vinduene i kalesja. Da blir de fort sprø, og knekker.

Redigert av Sekkan (see edit history)

Tusen takk for tipsene :) fikk ikke gjort det i dag måtte bli ferdig med alt annet :) båten skal på vann i morgen og har tatt litt vann over hode med og demontere litt her og der :P men blir imprignert i løpet av uka ;) er dette noe dere gjør vert år eller flere ganger iløpet av sesongen?

Når jeg kjøpte ny kalesje spurte jeg om impregnering. Ble anbefalt å bruke pensel på sømmer og over bøylene. Ellers så kunne jeg spraye. De anbefalte impregnering hvert andre år. Det skulle være nok hvis det var gjort skikkelig. Oftere så risikerte du at kalesjen ble så tett at stoffet ikke fikk puste. Da kunne den råtne. Har gjort det på den måten i 10 år nå. Har ikke hatt noen lekkasje uten det har virkelig høljet ned i bøtter og spann.

Bruker skumpensel og lar den ligge flatt.

Påfører ikke på sømmene for da sveller ikke trådene og tetter sy-hullene ved regn.

For all del ikke få noe som helst på kalesjevinduene. Det gir melkehvite flekker som er en del arbeid å få bort.

Brukte den jula selger for 2 år siden. Lukter ekstremt i lang tid, aldri mer!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...