Jump to content

Hvor går ferden 3. - 5. juni?

Astor

Recommended Posts

Skal gå båtvakt fra fredag til lørdag i havna. Mulig kona og menasjeriet sover ombord, slik at vi kan stikke rett til sjøs lørdag morgen. Værmeldingen i morgen avgjør.

Blir det drittvær blir det huslige sysler i helgen. Bilen burde vært polert opp også. :headbang:

Blir det bedring i været er vel Sandspollen eller Horten som to alternativer. Time for show!

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Blir båtpussing og jobbing. Har et sterkt ønske om å få den på sjøen før verkstedene tar sommerferie!

Får ny bakvegg, kjøleskal dørkfiner +++ på lørdag. Får håpe veggen passer denne gangen. Dette er fra Colt og forrige vegg ble helt feil vinkel på! Så det ble en dyr bomert! Denne gangen sende eg pappmal for å vere helt sikker på å få rett! Så da blir det prøving på søndag!

Elles venter eg på targabøyelen fra West Mekan. Var igrunn lovet denne i løpet av April, men nå går det vist enda et par uker...

:flag: Hei!

Solen skinner og helgaværet ser ut til å bli meget bra!

Det er kor (sanger) - stevne på Bjørnsund ute i havet, og det er sjøfestival på Vikan ved Bud. (Vikanfestivalen - "midt på Hustadvika")

Men noe skjer jo hele tiden, så det er ikke vei utenom at noe må ofres om man har lyst eller ikke, - for at "CORAL" skal få sitt velfortjente nye bunnstoff på sitt rengjorte skrog! :wink::yesnod:

Tar meg litt god tid denne sommeren, med utskifting av zink og pussing av metalldeler og sjekk/utskifting av gjennomføringer og div. bolter i skroget, med nødv. priming etterpå.

Stoffer så hele bunnen dette året - bruker det hvert tredje eller fjerde år - for ellers om årene bruker jeg bare å dra opp i slippen for høytrykksspyling og påføring av nytt bunnstoff i vannlinjen og ellers bare nødv. flekking. :sailing:

Gleder meg også over det gode miljøet og hyggen i havna også ved dette arbeid!

Det er jo flott avkobling - med tilhørende båtprat og mange kaffepauser! (også for oss som ikke røyker!)

GOD TUR til alle med båten på sjøen. :seeya:

Ship'O'Hoi! :sailing:

Redigert av Seastar (see edit history)

Ja da er været såpass stabilt (opphold men overskyet)og lysning i sikte :yesnod::yesnod:

så vi kaster loss om et par timer og tar turen til Olasundet (Ny Hellesund) for årets første overnattingstur ...

Herlig å få begynt sesongen igjen :flag: skal møte Filida der så da er det minst to medlemmer av dette forum der til i morgen så får vi se om :cool: kommer i bruk :seeya:

http://www.baatplassen.no/i/index.php?showtopic=2359

OLASUNDET in PANORAMA

Bilde

Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

:seeya: MorMajor har kommet til Horten gjestehavn. Hvem i all verden påstod at båtfolket satt hjemme i regnværet? Her er det jo flere båter inne enn jeg har sett så langt i år!! Traff mange på vår ferd over fjorden også. Litt duskregn. Grått. 14 grader. Men du verden så deilig!!

:lol:

ter-av

Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com .

Sender en hilsen til Horten. Skulle gjerne vært der i dag, tross drittvær. Men du verden så trøtt man blir etter å ha trasket noen bryggemeter på vakt gjennom en hel natt. :sleep:  :sleep:  :sleep:

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, hadde nesten tenkt vi ville høre mannskapet ditt kvitre på vei inn her, Astor! Vi får greie oss med måkeskrik så lenge. :lol:

ter-av

Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com .

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...