Jump to content

Hvor går ferden 3. - 5. juni?


Astor

Recommended Posts

Skal gå båtvakt fra fredag til lørdag i havna. Mulig kona og menasjeriet sover ombord, slik at vi kan stikke rett til sjøs lørdag morgen. Værmeldingen i morgen avgjør.

 

Blir det drittvær blir det huslige sysler i helgen. Bilen burde vært polert opp også. :headbang:

 

Blir det bedring i været er vel Sandspollen eller Horten som to alternativer. Time for show!


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Blir båtpussing og jobbing. Har et sterkt ønske om å få den på sjøen før verkstedene tar sommerferie!

 

Får ny bakvegg, kjøleskal dørkfiner +++ på lørdag. Får håpe veggen passer denne gangen. Dette er fra Colt og forrige vegg ble helt feil vinkel på! Så det ble en dyr bomert! Denne gangen sende eg pappmal for å vere helt sikker på å få rett! Så da blir det prøving på søndag!

 

Elles venter eg på targabøyelen fra West Mekan. Var igrunn lovet denne i løpet av April, men nå går det vist enda et par uker...

Link to post
Share on other sites

:flag: Hei!

Solen skinner og helgaværet ser ut til å bli meget bra!

 

Det er kor (sanger) - stevne på Bjørnsund ute i havet, og det er sjøfestival på Vikan ved Bud. (Vikanfestivalen - "midt på Hustadvika")

 

Men noe skjer jo hele tiden, så det er ikke vei utenom at noe må ofres om man har lyst eller ikke, - for at "CORAL" skal få sitt velfortjente nye bunnstoff på sitt rengjorte skrog! :wink::yesnod:

 

Tar meg litt god tid denne sommeren, med utskifting av zink og pussing av metalldeler og sjekk/utskifting av gjennomføringer og div. bolter i skroget, med nødv. priming etterpå.

 

Stoffer så hele bunnen dette året - bruker det hvert tredje eller fjerde år - for ellers om årene bruker jeg bare å dra opp i slippen for høytrykksspyling og påføring av nytt bunnstoff i vannlinjen og ellers bare nødv. flekking. :sailing:

 

 

Gleder meg også over det gode miljøet og hyggen i havna også ved dette arbeid!

Det er jo flott avkobling - med tilhørende båtprat og mange kaffepauser! (også for oss som ikke røyker!)

 

GOD TUR til alle med båten på sjøen. :seeya:

 

Ship'O'Hoi! :sailing:

Redigert av Seastar (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hei

 

På lørdag blir det miniragatta med Norsk Maxiklubb i indre Oslofjord!! Skal trimme mannskapt litt til Færdern!

 

Båten kommer på vannet i dag kl. 1100 etter å ha vært på land i tre dager. Ny foldepropell er også montert, så det blir spennende å se hvor stor forskjellen er!!

 

SE

Link to post
Share on other sites

Fredag skal tilbringes i e-jolla(klubbregatta uten vind) Han som har kjøpt Bever'n kommer senere i kveld så da får jeg den bort!! :cool:

 

Lørdag blir det Jubileusfeiring! Hurum Seilforening 30 år :flag: . jubileumsregatta med fest etter, planen var og dra på overnattingstur på håøya, men det blir nokk litt dårlig vær :headbang::headbang::headbang::headbang::headbang:

Link to post
Share on other sites

Da er båtturen lørdag kanselert. Hiver oss i bilen til Svinesund. Harrytur med kjøp av grillmat i blikket.

Så får vi heller se ann været til søndag.

 

Det er vel neste helg den nye Svinesundsbroen åpner?


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

På mini baatplassen. no treff :yesnod: Årets første baatplassen.no treff?

Amorøsa kommer med noen saker til meg.

Mulig også at det kommer 2 baatplassen. medlemmer til, husker i ikke navnene nå men.

 

Det er kulturfestival i Holmestrand nå og Hellbillies spiller i dag tror jeg.

Link to post
Share on other sites

På mini baatplassen. no treff :yesnod:  Årets første baatplassen.no treff?

 

Mulig også at det kommer 2 baatplassen. medlemmer til, husker i ikke navnene nå men.

 

<{POST_SNAPBACK}>

He-he.

Den ene blir nok meg! Drar vel om et par tre timer eller noe sånt. Været er ikke det helt store, nei.

Det var det ikke i fjor heller når Hellbillies spilte. :sailing::cryin::diving:

Link to post
Share on other sites

Ja da er været såpass stabilt (opphold men overskyet)og lysning i sikte :yesnod::yesnod:

så vi kaster loss om et par timer og tar turen til Olasundet (Ny Hellesund) for årets første overnattingstur ...

Herlig å få begynt sesongen igjen :flag: skal møte Filida der så da er det minst to medlemmer av dette forum der til i morgen så får vi se om :cool: kommer i bruk :seeya:

http://www.baatplassen.no/i/index.php?showtopic=2359

OLASUNDET in PANORAMA

 

 

Bilde

 Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Link to post
Share on other sites

:seeya: MorMajor har kommet til Horten gjestehavn. Hvem i all verden påstod at båtfolket satt hjemme i regnværet? Her er det jo flere båter inne enn jeg har sett så langt i år!! Traff mange på vår ferd over fjorden også. Litt duskregn. Grått. 14 grader. Men du verden så deilig!!

 

:lol:

 

ter-av

Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com .

Link to post
Share on other sites

Sender en hilsen til Horten. Skulle gjerne vært der i dag, tross drittvær. Men du verden så trøtt man blir etter å ha trasket noen bryggemeter på vakt gjennom en hel natt. :sleep:  :sleep:  :sleep:

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, hadde nesten tenkt vi ville høre mannskapet ditt kvitre på vei inn her, Astor! Vi får greie oss med måkeskrik så lenge. :lol:

 

ter-av

Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com .

Link to post
Share on other sites

Dagens utferd, var tiltenkt IKEA, da været er pillråttent omdagen. Grunnet overfyllt parkeringsplass, ble reisemålet oppgitt, og vi diverse andre steder ble besøkt istedet.

 

Imorra er det også spådd tvilsomt vær, så vi får finne på noe inneaktivitet da også..

 

Suzuki

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...