Orozco Startet 9.Mai.2016 Link til dette innlegget Startet 9.Mai.2016 Hei, Her om dagen var starter livløs. Når jeg skulle sjekke kabler/sko slo det gnister i starter (vanskelig å si akkurat hvor). Tok ut starter og fant flere kabler med dårlig/manglende isolasjon. Alt dette ble utbedret og jeg var sikker på at jeg hadde funnet feilen. Etter montering kobler jeg til strøm og det ble månelyst (24v) og sko til hvovedkabel til batteri brant av! Da dette ikke er lagervare lenger håper jeg på noen tips for hva som kan være feil og om det er mulig å fikse. Sitér dette innlegget Link to post
Muddyman Svart 12.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2016 Jeg vil vel anbefale deg å plukke ut starteren og se om "ankret" spinner fritt og ikke er eksentrisk og kommer i kontakt med noe annet. Hvis dette er greit, så sjekk børstene. Er disse greie så så ser du på renholdet inni motoren generelt. Sjekk innslagspunktet for solonoiden og kontaktflatene der. Bass på at denne ikke er i nærheten av jord (-). Et godt tips er at du demonterer hele startmotoren ned i "atomer" og koker ankret og huset rent. Gjør du dette rett så skal du også kunne se innvendig hvor det har gått galt.Når du er ferdig med inspeksjon og renhold så tørker du den. Dett imidlertid solonoiden inn med et tynt oljelag før du monterer så skal du se at den funker. Test kjør den i garasjen før du monterer så er du sikker at den virker slik den skal.Lykke til. Sitér dette innlegget Link to post
Orozco Svart 11.Juni.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2016 Hei Muddyman, beklager sent svar! Har dessverre vært forhindret i å være på nett en lengre periode.... Men jeg leverte starteren til Fredrikstad viklerverksted. De gjorde vel mer eller mindre det du foreslo, samt issolerte endel ledninger, loddet noen dårlige kontakter og vips, starteren på 48 år spinner som aldri før Må bare skryte hemningsløst av Fredrikstad viklerverksted, for et sted, for en service, TAKK! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.