Marwin Startet 9.Mai.2016 Del på Facebook Startet 9.Mai.2016 Planlegger tur med egen båt fra Trondheim, opp Helgelandskysten, , Bodø og så over til Stamsund, Raftsundet, Risøyrenna og ned Tjeldsundet, innerleia Helgeland og tilbake til Trondheim. Start ca 22. juni, marsfart ca 16 knop. Bruke 2-3 uker på turen. Savner flere båter å gå sammen med på turen. Noen som er lysten på en slik tur? Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Brigg Svart 10.Mai.2016 Del på Facebook Svart 10.Mai.2016 Vi starter om lag samtidig med Helgelandskysten som mål. Vi har fire uker til rådighet, noe som er alt for lite selv om vi "bare" skal til Helgelandskysten. Ikke fordi vi ikke rekker å kjøre til og fra på denne tiden, men det er jo så mye som skal sees og oppleves også. Om dere skal få skikkelig utbytte av turen bør dere sette av mer enn tre uker. Her er vår hentetråd da vi dro opp til Harstad med gamlebåten og byttet denne i nåværende båt i 2009. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
-morten- Svart 10.Mai.2016 Del på Facebook Svart 10.Mai.2016 (redigert) Det er en flott tur! Selvfølgelig er det for mange steder man skulle vært innom! har gått der mange ganger med MTB! skulle gjerne vært i Helgeland-Nordland-Troms med egen båt!, men foreløpig har jeg for liten skute! Lykke til og god tur! Redigert 10.Mai.2016 av -morten- (see edit history) Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Marwin Svart 11.Mai.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Mai.2016 (redigert) Takk til Brigg for flott turbeskrivelse. En slik tur er jo en drøm jeg har hatt lenge. Får se om jeg lykkes etter at 'pliktbrsøk' i sør og nord er unnagjordt. Ut fra det dere opplevde, finner man kanskje noen å gå sammen med over enkelte strekninger underveis? Ikke så mye for selskaps skyld, men mere sikkerheten... Redigert 11.Mai.2016 av Marwin (see edit history) Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Brigg Svart 11.Mai.2016 Del på Facebook Svart 11.Mai.2016 Ved start rundt St.hans er dere ute litt før det store ferietrykket setter inn. Men det vil normalt være en del båter ute på tur på denne tiden, og mange vil være interessert i å kjøre sammen med dere dersom de skal samme vei og båtenes marsfart passer sånn noen lunde. Om du tar opp temaet med de andre båtene som ligger i gjestehavna vil det ofte ordne seg. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Marwin Svart 13.Mai.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Mai.2016 Takker for tipset. Marsjfart er avgjørende hvis man skal gå 'sammen'. Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Grimme Elling Svart 13.Mai.2016 Del på Facebook Svart 13.Mai.2016 Fytti katta som jeg skulle ønske jeg hadde muligheten for å ta den turen. Det hadde vært veldig moro og flott. God tur til dere! Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 13.Mai.2016 Del på Facebook Svart 13.Mai.2016 Kanskje litt liten skibsplasten min til en sånn tur? Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Marwin Svart 13.Mai.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Mai.2016 Ikke hvis du ikke har det travelt og ligger i ro i havn til været bedrer seg... Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
jensemann2 Svart 13.Mai.2016 Del på Facebook Svart 13.Mai.2016 Risvær nord for Rørvik må sees! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.