oggevann Startet 10.Mai.2016 Link til dette innlegget Startet 10.Mai.2016 Hei, Har en mariner 40 som ikke går rent, den går på tomgang men når man gir gass så begynner den og harke og kveles.. Har sett at pakningen i tanken som er en type Biltema, har begynt å smuldre opp ( kork ) har derfor drenert forgassere ( på siden) og renset filter, og filteret var full av kork biter. Kan dette har passert filter å gått i forgasserene ? Må jeg til med en rens på alle 3 ? Sitér dette innlegget Link to post
oggevann Svart 10.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2016 Det er en 1998 modell Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 10.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2016 har du fått slikt i systemet så må du gjerne regne med å måtte rense i flere omganger for å få ut alt. Ville også sjekket bensinpumpa. I tillegg kan det være en god investering å få seg et eksternt fuelfilter - det tar mer enn det lille som er på motoren. Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
alfaalfa Svart 10.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2016 Hei, jeg gjentar vårt problem ut fra din beskrivelse. Ta av motorhettem og sjekk om den går bedre da, når du gir gass. Bare for å luke ut vårt problem som skal være vanlig på disse litt gamle 3 syl 2 t. Pakningen på eksosmanifold kan være gåen. Da kveles den v sine egne avgasser så lenge motorhetten er på og man gir en del gass. Sitér dette innlegget Link to post
oggevann Svart 10.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2016 Hvor finner man denne? Alfaalfa ? Sitér dette innlegget Link to post
alfaalfa Svart 10.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2016 Denne pakningen ligger mellom motorblokka og stammen. Ved eksosutløpet. Som regel er motorblokka litt nedsenket i forhol dtil skjøten mellom motorkåpen og kanten rundt, slik at det er umulig å visuelt sjekke den. Derfor testen med å kjøre motoren med motorkåpe/hette av og så på. dersom den kveles med motorkpåen på vil det sannsynligvis være dette. Veldig lett å skifte. Av med girvelger, bolter som fester blokka til stammen og løfte opp blokka. Rene bort gammel og på med ny pakning. Det meste sitter fast på blokka slik at du løfter alt sammen opp. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.