sørlandschips Startet 10.Mai.2016 Link til dette innlegget Startet 10.Mai.2016 Skal ikke dette filteret vere fult med disel ? Livredd båten skal su luft igjen :p Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 10.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2016 Det skal nok være fullt, ja. Kan virke som du ikke har fått lufta helt fram ? Sitér dette innlegget Link to post
Sjøfare Svart 10.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2016 (redigert) Mulig jeg ser feil, men står dette feil vei? Går den slangen til motor? Skimter et filter i venstre bildekant, dette ser ut til å stå rett vei (om det midt på bildet er feil vei/slangen går til motor). Drivstoff skal inn på utsiden av filterelementet. Går det motsatt vei samler dritten seg inni filteret og du har ingen anelse om hvordan det ser ut. Edit: Om du har litt luft i slike filtre så tåles det vanligvis. Drivstoff ut vil kontinuerlig dra drivstoff inn, så lufta vil stå der og nivået vil være konstant. Helt til du evt drar litt luft inn, da har du ikke mye å gå på med så mye luft i filteret allerede. Det beste er nok å sjekke retning og få ut så mye av lufta som mulig. Redigert 10.Mai.2016 av Sjøfare (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 10.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2016 Kva skal du med desse filterene? Er det ikkje finfilter på motor? Å montere desse filterene øker bare risikoen for at det skal gå tett på grunn av at desse egentlig er alt for små til en dieselmotor, i tillegg øker det faren for lekkasjer. Desse filterene er beregnet til bensinmotorer. Sitér dette innlegget Link to post
TerjeØ Svart 10.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2016 Har bare brukt de filtrene når jeg var 16 og skrudde på moped ? Men de var alderig fulle av bensin. Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 10.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2016 (redigert) Det lille filteret midt på bildet er mer egnet for mindre bensinmotorer som moped, gressklippere, påhengere etc. Hadde fjernet det og heller byttet filterinnsatsen på det store filteret til venstre i bildet. Om strømmen går mot høyre i bildet så er filteret montert feil vei som en skriver over. Luften vil ikke komme ut om utløpet heller nedover. Om du velger å beholde denne filterløsningen hadde jeg i det minste byttet det ut med et nytt, snudd retningen så dieselen som kommer inn havner på utsiden av elementet og montert det slik at utløpet peker oppover så det tømmer seg mest mulig for luft. Redigert 10.Mai.2016 av sap_2000 (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Ove T Svart 10.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2016 Byt alltsammans till ett Racorfilter. Det större CAV burken är inget filter bara en vattenavskiljare med en kon i. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 10.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2016 Men den kon'en er en effektiv slamoppsamler. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
sørlandschips Svart 10.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2016 Filterene er montert pga har hatt problemer med luft og dritt i diselen. Var hadde disse i stede for å skifte til blanke slanger. Slangene er lange nokk til og rive vekk filterene og koble på uten. Diselen går mot høyre ja. Men ville ha de på litt til så jeg kunne se å mye dritt det kommer fra tanken. Sitér dette innlegget Link to post
HansO Svart 11.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2016 Men ville ha de på litt til så jeg kunne se å mye dritt det kommer fra tanken. Foreslår heller at du rengjør tanken. Da er hvilepulsen under fart mye lavere. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.