Jump to content

Skal dette filteret være fullt med diesel, ikke luft?

sørlandschips

Recommended Posts

Mulig jeg ser feil, men står dette feil vei? Går den slangen til motor?

Skimter et filter i venstre bildekant, dette ser ut til å stå rett vei (om det midt på bildet er feil vei/slangen går til motor).

Drivstoff skal inn på utsiden av filterelementet. Går det motsatt vei samler dritten seg inni filteret og du har ingen anelse om hvordan det ser ut.

Edit: Om du har litt luft i slike filtre så tåles det vanligvis. Drivstoff ut vil kontinuerlig dra drivstoff inn, så lufta vil stå der og nivået vil være konstant. Helt til du evt drar litt luft inn, da har du ikke mye å gå på med så mye luft i filteret allerede.

Det beste er nok å sjekke retning og få ut så mye av lufta som mulig.

Redigert av Sjøfare (see edit history)

Det lille filteret midt på bildet er mer egnet for mindre bensinmotorer som moped, gressklippere, påhengere etc. Hadde fjernet det og heller byttet filterinnsatsen på det store filteret til venstre i bildet.

Om strømmen går mot høyre i bildet så er filteret montert feil vei som en skriver over.

Luften vil ikke komme ut om utløpet heller nedover. Om du velger å beholde denne filterløsningen hadde jeg i det minste byttet det ut med et nytt, snudd retningen så dieselen som kommer inn havner på utsiden av elementet og montert det slik at utløpet peker oppover så det tømmer seg mest mulig for luft.

Redigert av sap_2000 (see edit history)

Mvh. SAP

Filterene er montert pga har hatt problemer med luft og dritt i diselen. Var hadde disse i stede for å skifte til blanke slanger.

Slangene er lange nokk til og rive vekk filterene og koble på uten.

Diselen går mot høyre ja.

Men ville ha de på litt til så jeg kunne se å mye dritt det kommer fra tanken.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...