Jump to content

Edit History

ebonita

ebonita

Jag köpte dessa i December från Biltema inklusive crimptången. Men såvitt jag kunde förstå efter ett antal försök så var stiften/hylsorna inte rätt typ för crimpniing. Problemet var stt dom heller inte fungerade i kontakthusen om man lödade dom på kablen. Det fanns som jag kommer ihåg ingen rimlig förklaring hur dom skulle låsa sig i huset.

Jag ringde Biltemas support och efterlyste en förklaring hur man skulle montera kontakterna, men dom visste inte utan föreslog att jag skulle gå till närmaste Biltema /i Lund/ där det skulle finnas någon 'expert'. Fick tag i 'experten' men efter en halvtimmes pulande vid disken så gav han upp och medgav att det nog var någon felleverans och att stift och hus helt enkelt inte hörde ihop.

Jag fick behålla resterande hus och stift/hylsor som plåster på såren, men trots ihärdiga försök med lödkolven så fick jag det inte att fungera senare heller, så det slutade med att jag kastade skräpet.

Synd, kontakterna såg trevliga ut med tätningar och allt, och liknar sådana som är vanliga i moderna bilar.

:nonod::nonod:

ebonita

ebonita

Jag köpte dessa i December från Biltema inklusive crimptången. Men såvitt jag kunde förstå efter ett antal försök så var stiften/hylsorna inte rätt typ för crimpniing. Problemet var stt dom heller inte fungerade i kontakthusen om man lödade dom på kablen. Det fanns som jag kommer ihåg ingen rimlig förklaring hur dom sulle låsa sig i huset.

Jag ringde Biltemas support och efterlyste en förklaring hur man skulle montera kontakterna, men dom visste inte utan föreslog att jag skulle gå till närmaste Biltema /i Lund/ där det skulle finnas någon 'expert'. Fick tag i 'experten' men efter en halvtimmes pulande vid disken så gav han upp och medgav att det nog var någon felleverans och att stift och hus helt enkelt inte hörde ihop.

Jag fick behålla resterande hus och stift/hylsor som plåster på såren, men trots ihärdiga försök med lödkolven så fick jag det inte att fungera senare heller, så det slutade med att jag kastade skräpet.

Synd, kontakterna såg trevliga ut med tätningar och allt, och liknar sådana som är vanliga i moderna bilar.

:nonod::nonod:

• Create New...