Jump to content

VP 140hk 1985, saltvannslekkasje, defekt trim. Dyrt å reparere?


Sverris

Recommended Posts

Jeg vurderer å kjøpe en Draco, den har en Volvo penta motor hvor det er en lekasje på kjølevannet for saltvann og tenning må justeres.
I tillegg er ventil for løfting av drev deffekt
Er dette noe som er veldig dyrt å bytte?

Moderator har endret emnetittelen. Var opprinnelig Volvo penta hvilket ikke er iht reglene for "Båtforumet".
Alle må vennligst lese disse før man poster.
Link to post

Det hjelper jo ikke akkurat veldig mye?

 

Man kan jo i det minste gjette på at det er en gammel saltvannskjølt rødblokk?

Generelt sett er det nok ikke så veldig dyrt å reparere en lekkasje, dersom det er en slange, et rør eller lignende, men samtidig er det umulig å si noe sikkert, det kan jo være hull i blokka som lekker, og hele motoren må byttes?

 

Justere tenning klarer du selv, eller kjenner noen som klarer å få til.

 

Drevet er kanskje et AQ280?

Det er ganske vanlig at den elektriske tilten ryker på disse, og du trenger strengt tatt ikke fikse den for å benytte båten.

Dette er ingen trim som kan benyttes under fart (det er gjerne derfor de går i stykker), men er kun ment for å heise drevet når båten står stille, eller går svært, svært sakte. 

Komplett tiltmotor begynner å bli vanskelig å finne, og må kjøpes brukt, regn med 3-5000 for brukt tilt. Dersom det holder å kun bytte elmotoren får man disse nye for rundt 1500-2000 kroner.

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...