_Martin_ Startet 14.Mai.2016 Link til dette innlegget Startet 14.Mai.2016 Jeg har fått ventilhavari på min 1983 mod Ford 2728T. Den ene ventilen knakk, med det resultat at et stempel med foring, og toppen er defekt. Jeg er nå på jakt etter en "ny"(brukt) topp til denne, og lurer på hvilke av Ford sine 2700 serie topper som går om en annen. Passer for eksempel toppen fra 2704, 2713, 2723, 2725, 2726 på min 2728T? Bilde av ventilen godt plantet i stempelet Sitér dette innlegget Link to post
colabrus Svart 14.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2016 (redigert) Hei, Jeg kan nok ikke hjelpe deg, men synes dette var et trist syn. Har samme motoren selv. Hvor mange timer har motoren gått? Håper du finner en ny topp og at sommeren blir reddet Redigert 14.Mai.2016 av colabrus (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
dakota Svart 14.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2016 En mulighet er jo å få tak i en brukt motor. Eller du kan kjøpe fra England. Lancing marine kunne levere overhalt topp i løpet av en ukei fjor. De hadde også nye stempler, men til Max.200hk. Jeg husker ikke prisene uten å ha lett gjennom endel Mail, men mener en topp lå på rundt 1000 pund. Et stempel var vel ca. 140 pund. Jeg har sett det samme 2 ganger før, men det var på motorer levert av King's i Bergen som det var tatt ut 300 hk av. Det er mulig en jeg kjenner har noen orginale stempler liggende. Sitér dette innlegget Link to post
Jakob T Svart 14.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2016 Antar at du kan bruke topp fra 25 26 27. Dei tidligere har ein annen topp med rektangulere innsug og eksosporter. 2725 var vel mykje brukt i Ford Cargo lastebil,antar at den toppen vil passe Sitér dette innlegget Link to post
Gudrun Svart 14.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2016 Har sendt en email til Lancing Marine med henvisning til denne tråden, så får vi se hva de foreslår. Sitér dette innlegget Link to post
Ruby Svart 14.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2016 Det er ikke utenkelig at Reptec 23 (tidligere Auto 23 motorverksted) i Bergen kan reparere denne for deg. Tlf 55 15 55 70 Sitér dette innlegget Link to post
Gudrun Svart 14.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2016 Her er svar fra Mike Bellamy hos Lancing Marine i UK: Hi,Repair parts are on page 7 of attached pricebook.It is essential we identify that it is 2728T and not 2704ETI, so let's look at the injection pump and the front timing cover to be sure which it is. Also, if it is a Sabre, look for the I.D. tag on the side of the block, just below and just aft of, the injection pump. Regards, Mike Bellamy http://www.lancingmarine.com/pricebook2016.pdf Sitér dette innlegget Link to post
_Martin_ Svart 14.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2016 Hvor mange timer har motoren gått? Den har ikke gått mer enn 2000 timer. Kjøpte den i fjor sommer, og har kjørt den 110 timer siden det. Den har fungert fint, helt til nå Sitér dette innlegget Link to post
_Martin_ Svart 14.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2016 Her er svar fra Mike Bellamy hos Lancing Marine i UK: Ok, flott. Skal sjekke det opp, og ta kontakt med Mike Sitér dette innlegget Link to post
dakota Svart 14.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2016 Det er normalt enkelt å se forskjell på 2704 og 2728. 2728 har normalt vannkjølt turbo, og uttak av ferskvann i bakkant av blokka som blir ledet frem til varmeveksler i et ganske tykt rør på høyre side. Den har i tillegg doble spor for vifterem, trykksmurt dieselpumpe. Hvis den har Bowmann marinisering har den nok også utvendig termostat. Sitér dette innlegget Link to post
Gudrun Svart 14.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2016 Til _Martin. Her er hva Mike Bellamy svarte. Regner med du fant epost adressen hans? Hi, I'll try to look after him! Regards, Mike Bellamy Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.