mabene Startet 14.Mai.2016 Del på Facebook Startet 14.Mai.2016 Vi har nå kjøpt oss båt? en Agder 840. Men jeg skal vaske innvendig over alt ? så hva er best av såpe ? Jeg har ikke peiling og er helt grønn på det området? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 14.Mai.2016 Del på Facebook Svart 14.Mai.2016 Det er vel ingen stor forskjell på rengjøring inne i en båt og inne hjemme? Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
jensemann2 Svart 14.Mai.2016 Del på Facebook Svart 14.Mai.2016 Zalo Sitér dette innlegget Link to post
Winche-Lanche Svart 14.Mai.2016 Del på Facebook Svart 14.Mai.2016 Det er selvsagt forskjell på vask av hus og båt. Mange av vaskemidlene som brukes hjemme vil lage skjolder på plast. Men Zalo som nevnt over er faktisk veldig bra og billig, hvis det betyr noe. Bruk 1 dl Zalo i en 10 liters bøtte og du har vaskemiddel som fungerer på plast, tre og metall. Ikke nødvendig med spesialmiddler her i noe særlig grad. Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart 14.Mai.2016 Del på Facebook Svart 14.Mai.2016 Når jeg tar storrengjøring i båten og hjemme for den saksskyld,er det salmiakkvann som gjelder. Så sterkt og at du kjenner det svir i alle småsår på fingrene☺ da kjennes og lukter det rent etterpå. Ellers bruker jeg grønnsåpe eller Zalo. Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Lady B Svart 14.Mai.2016 Del på Facebook Svart 14.Mai.2016 Bruker engangsmopper med grønnsåpe. Lukter herlig av furunål etterpå. Nå er ikke furunål noen maritim lukt, men allikevel... Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 14.Mai.2016 Del på Facebook Svart 14.Mai.2016 Maxolen Sauberman. Ingen over, ingen ved siden. Tar tilogmed jordslag Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Vindøyet Svart 14.Mai.2016 Del på Facebook Svart 14.Mai.2016 Grønnsåpe er forbudt i båt. Er mat for alle microorganismer (mugg, sopp) Jeg pleie å bruke 1 dl. salmiakk pr 5l vann til vegger, tak og dørk. Tørker over med ren fuktig klut etterpå. I skott og på motor bruker jeg Selaclean Idealvask 30% - 50 % utblandet. Ellers funker Zalo bra i byssa. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 14.Mai.2016 Del på Facebook Svart 14.Mai.2016 Husk at salmiakk matter malte og lakkerte flater, så ikke doser for kraftig! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Marwin Svart 14.Mai.2016 Del på Facebook Svart 14.Mai.2016 Hva med denne da: http://kreativeideer.com/smarte-tips-med-eddik/2/ Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.