phrodejo Startet 14.Mai.2016 Link til dette innlegget Startet 14.Mai.2016 Hei. Jeg har etter tips her på forumet fått ny propell (fra Winrace Propellers) og båten går mye bedre nå. Tidligere propell var til en 5HK. Masse turtall, men lite fart. Nå holder jeg 6knop på ca 2000rpm, men etter dette graver båten seg bare ned. Har flaps på roret, men de hjelper lite. Drar opp til 3000rpm, men eneste som skjer er 7 knop og store bølger. Er det en ide å få på flaps montert i skroget? Vil jeg unngå at den graver seg ned + få noen ekstra knop? Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 14.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2016 Tror absolutt at flaps på dette skroget har noe for seg. Nå hadde jeg en større motor ( 3YM20 på 21hk.) i Polaren, enn den du har, men min båt holdt 11-12 knop på full guffe. Ble nesten som en "halvplaner" på max fart. Sitér dette innlegget Link to post
phrodejo Svart 5.Mai.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2017 Hei. Vil bare informere om flaps når er montert. Effekten er fantastisk. Med min Yanmar 2QM15 gjør båten nå 10 knop. Går som en drøm :-) En liten videosnutt av første prøvekjøring ligger her: Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 5.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2017 ? går jo som bare rakkeren! Sitér dette innlegget Link to post
Sinvano Svart 5.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2017 Flytta seg jo veldig greit ;) Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 5.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2017 Fet lyd? Sitér dette innlegget Link to post
Midtpinne Svart 6.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2017 Jeg vil også ha større propell og flaps. Dette funket jo veldig bra. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.