WithVital
Blir nesten sakral av å måpende konstantere at det ser ut til å ha gått bra med Epoxy Primeren. Har nå dekket alt som er laminert eller "lappet" (akterspeilet hadde en del gamle monteringshull jeg ikke skal bruke), og det gikk ordentlig unna å legge Biltema Epoxi / Epoxy Primer vått i vått i tre strøk med tjukk og god naturbust pensel. Stod ikke noe på Primeren om syntetisk bust er ok, men tok ingen sjanser på å få noen kjemisk reaksjon jeg ikke vet om og ikke kan kontrollere.
Da spørs det om ikke skroget skal få lov til å herde en ukes tid før jeg snur riktig vei og ser om jeg husker hva det var jeg hadde planlagt innvendig. Har allerede en fantasi om å heve og tulle med innerlineren såpass at jeg kan felle inn fendere liggende utvendig i mellom bunn og innerliner (så de ikke trenger å lagres inne i båten. -kanskje jeg til og med kan nærmest dra i en snor og løse dem ut, og en annen for å trekke dem inn på plass igjen...)
-og dessuten leker jeg med tanken på enten lage en mini bowrider evt. i en kombinasjon med dekk.
Men jeg sporer sikkert av eller glemmer det hele :)
Akterspeilet skal slipes ned igjen, så jeg har ikke "pyntet" med penselen her. Ville bare dekke alle pluggene jeg har laget i gamle monteringshull, og dessuten er det akterspeilet som får gjennomgå mest av noe seigt kliss som drypper fra trærne over båten.
Tar sidene med sprøyte på et senere tidspunkt. Venter med bunnstoff til jeg har fått sjekket vannlinjen.
Og om det ikke gir noen effekt, ser det kult ut... (nesten like viktig ;)