WithVital
Splitter innerliner fra skrog. Skal se om jeg skal heve hele innerlineren 10-15cm for å få "mer båt", og samtidig heve brønnen / akterspeilet. Skal uansett inn i akterspeilet og forsterke litt (mellom brønn og akterspeil).
Har en Bimini-topp, jeg tenker å gjøre om til en slags solcellekalesjeting til el-motoren:
Bimini-test...
Var relativt enkelt å splitte topp og bunn. Boret ut naglene med 5mm bor, og splittet med en "Woodman Pal"-machete-ting jeg lagde for lenge siden og en liten øks (som jeg også lagde for lenge siden:)
Prøvde litt med stikksag for å få et renere snitt, men det var så tungvint og bladene mine holdt bare 10 cm før de var tannløse. Hadde ingen HSS-blader. Økse-kile-machete er nok mye raskere uansett. Den CSM-en mellom innerliner og skrog får jeg skjære bort senere hvis det trengs:
Hjemmelaget "Woodman Pal" (Machete) gjorde susen i splittingen.
Bare brønnen og lensenippelen i akterspeil / brønn igjen...
Og hvis noen vet om denne lensenippelen er satt sammen av to deler (en fra innsiden og en fra utsiden) eller om det er en massiv sak som er klinket til etter den er montert, vil jeg gjerne høre om det før jeg massakrerer den. Er den todelt, kan jeg kanskje få den løs med varme:
Tips til fremgangsmåte for fjerning av lensenippel / gjennomføring mottas med takk :)