Jump to content

Edit History

WithVital

WithVital

ivar skrev for 5 timer siden:

jeg er så spent på å høre hvordan den ombygde bunnen funker at jeg heller mot det motsatte :lol:

... Tror uansett ikke båten blir "ferdig" på lenge .. :giggle:

Den blir aldri ferdig :) -har egentlig "bestilt" transport av hele sulamitten opp til en innsjø 31. august for å finne vannlinja, men jeg er ikke sikker på om jeg rekker å bli ferdig med akterspeilet til da. Men jeg tenker å teste skrog og motor og finne vannlinje i år før jeg kryper inn i garasjen igjen, og lenge før jeg gjør meg "ferdig" :)

Liten skisse av akterspeilet. Det virker egentlig solid nok, men er 14 cm for kort for langstammet. Minst. Jeg tenker 51cm er ok lengde? Da har jeg noen cm å gå på, og så tenker jeg å forsterke både speilet og brønnen og støpe brønnen fast i dørken. Tror det skulle tåle både denne motoren og evt. 90hk hvis det skulle bli aktuelt noen gang:

akterspeil001.jpg.7b1dcc6b198f629eb8b57e6d817eb965.jpg

WithVital

WithVital

jeg er så spent på å høre hvordan den ombygde bunnen funker at jeg heller mot det motsatte :lol:

Den blir aldri ferdig :) -har egentlig bestilt transport av hele sulamitten opp til en innsjø 31. august for å finne vannlinja, men jeg er ikke sikker på om jeg rekker å bli ferdig med akterspeilet til da. Men jeg tenker å teste skrog og motor og finne vannlinje i år før jeg kryper inn i garasjen igjen, og lenge før jeg gjør meg "ferdig" :)

Liten skisse av akterspeilet. Det virker egentlig solid nok, men er 14 cm for kort for langstammet. Minst. Jeg tenker 51cm er ok lengde? Da har jeg noen cm å gå på, og så tenker jeg å forsterke både speilet og brønnen og støpe brønnen fast i dørken. Tror det skulle tåle både denne motoren og evt. 90hk hvis det skulle bli aktuelt noen gang:

WithVital

WithVital

Den blir aldri ferdig :) -har egentlig bestilt transport av hele sulamitten opp til en innsjø 31. august for å finne vannlinja, men jeg er ikke sikker på om jeg rekker å bli ferdig med akterspeilet til da. Men jeg tenker å teste skrog og motor og finne vannlinje i år før jeg kryper inn i garasjen igjen, og lenge før jeg gjør meg "ferdig" :)

Liten skisse av akterspeilet. Det virker egentlig solid nok, men er 14 cm for kort for langstammet. Minst. Jeg tenker 51cm er ok. Da har jeg noen cm å gå på, og så tenker jeg å forsterke både speilet og brønnen og støpe brønnen fast i dørken. Tror det skulle tåle både denne motoren og evt. 90hk hvis det skulle bli aktuelt noen gang:

WithVital

WithVital

Og her er en liten skisse av akterspeilet. Det virker egentlig solid nok, men er 14 cm for kort for langstammet. Minst. Jeg tenker 51cm er ok. Da har jeg noen cm å gå på, og så tenker jeg å forsterke både speilet og brønnen og støpe brønnen fast i dørken. Tror det skulle tåle både denne motoren og evt. 90hk hvis det skulle bli aktuelt noen gang:

• Create New...