
WithVital
Lager sveitserost av dørken helt bakerst ved akterspeilet for å få litt sirkulasjon under tørkingen. Skruene fra en giver forrige eier satte på har gått tvers igjennom akterspeilet og inn i skummet akter på styrbord side. Har gått veldig fort å tørke alt foran brønn etter jeg tok ut de tre store 20x60-hullene, men akter er babord kun halvtørr (19-30%) imens styrbord fortsatt er "OL" (tror det er "over 60%).
Godt å finne en logikk i fukten, og lukten. Lukten er nesten borte nå i alle hull. Lukter mest nyskåret x-finer takket være BT byggtørker på "medium" (1200w?) og kanskje viktigere en luftavfukter tilsvarende Maeco DDL8-eller12-eller-hva-den-nå-heter (Elkjop - Sandstrøm).
Nå har jeg nesten blottlagt alt inntil akterspeilet, så jeg vurderer å gå for "vanlig" forsterking med X-finer som jeg laminerer tre lag rundt og feller inn helt ned til skrog. Lensebrønnen må jeg også fikse litt på, men må vente til alt er ordentlig tørt.
I mellomtiden har jeg "rettet opp" det stakkars ytre laminatet på akterspeilet som fikk gjennomgå da jeg bøyde x-fineren og innerlaminatet i akterspeilet fra ytterlaminatet. ble noe sprekker som viste seg å bare være i epoxylagene. Slipte godt ned og sparklet et godt lag vått-i-vått.
Har aldri skjønt poenget med "bunnproppen" bak i lensebrønnen, så i mangel av smartere løsning tok jeg den ut og tettet hullet sammen med det ganle lensehullet fra motorbrønnen.
Ettersom det har vært så mye hull opp igjennom i akterspeilet, tenkte jeg det var greit å trippelsikre meg med litt ekstra epoxy.
Så er det bare å vente på at x-fineren tørker på styrbord side akter og forsterke og fortsette med "stringerting".