WithVital
Tar sakte men sikkert tilbake arbeidsmuligheten i båten under heiseinnretninger og presenninger inne i en halvåpen garasje:
Biltema-trinse heiser innerline / topp opp fra skrog. Fungerer som lokk så varmeovnen inen i båten holder epoxy osv lunkent når jeg ikke tusler med dette. Må være god medisin mot stiv muskulatur å åle seg inn og ut av dette. For ikke å snakke om under hengeren for å komme til verktøyet innerst i garasjen :)
Og har startet med den hjemmelagde komposittplaten til akterspeilet som skal bestå av 13- og 7 mm glassfiberstenger til telt, samt litt PVC-rør, epoxy og vevd duk:
Det 2 meter lange PVC-røret var perfekt i lengden for å lage ramme til glassfiberstengene. Her har jeg bare tørrmontert stengene for å få et inntrykk an "dekkevnen". Tror faktisk de ender opp sammenskjøtet og liggende horisontalt, med 7mm-stengene flettet vertikalt rundt dem. Blir verdens tykkeste vevde duk :)
Teltstengene har metallhylser på endene som jeg tok bort. Er limt og punktbøyd inn i stengene, men av alle de 54 stengene var det bare en av de på 7mm jeg ikke klarte å få av med minimal innsats.Den som satt godt, knuste jeg i forsøket :(
40 stk 7mm stenger, og 14 stk 13mm stenger renset for billigmetall.
Og så pusser jeg dem alle sammen så de tillater epoxyfisering inne i "akterspeilplata" mi.