WithVital
Skisse på "veven" jeg tenker å lage av glassfiberstengene osv inne i akterspeilplaten. Alt limes og lamineres inn i epoxy, Mulig jeg fyller hulrom delvis med sparkel av glassfiberkutt, mikroglass og epoxy før jeg legger noen lag duk foran og bak. Baksiden blir flat (laminerer den liggende), men forsiden (siden som vender innover i båten) trenger ikke være flat. Kanskje resterende 13mm-stenger blir kneplater med litt konstuksjonsmagi i tillegg til forsterkninger rundt boltefestene til motor.
13mm-stengene er veldig kraftige. Tenker de fint holder 100 kg alene pr 44cm lengder. Tror denne måten å lage "vev" på av 7mm rundt 13mm vil bli sterkt nok i massevis i tillegg til at det ikke råtner eller gir grobunn for mugg osv. Skal bli gøy å teste stivheten / styrken når dette davinci-spetakkelet er ferdig. Jeg vedder hatten min på at 10 av disse søylene laminert sammen ikke kan bøyes før man snakker x antall tonns trykk, og da heter det nok knekke :)
Det blir 10 sånne "flettede" søyler av 7mm glassfiberstenger vertikalt over akterspeilets bredde. 13mm bruker jeg til avstiving mellom bunn og vertikal13mm, og mellom topp og vertikal 13mm. I tillegg tror jeg jeg lager ekstra forsterkning rundt boltehull og kanskje kneplater (knestenger) av 13mm.