WithVital
Bonusinfo for de spesielt interesserte:
På tross av 15 års surring av og på med With-båter, har det gått meg hus forbi at båtene ikke bare har blitt produsert i Norge. Ikke finnes info om dette på museumssider eller noe slikt heller, og litt av grunnen til at det har tatt meg så lang tid å finne dette er at merkenavnet "With" er et så vanlig engelsk ord at enhver googling etter båten (spesielt With vital) stort sett bare gir obskure treff.
Jeg som trodde jeg var veldig original som ville ha minicabin på min vital har fått en lærepenge. Og er du interessert, kan du selv google "with" + tallnummeret (300, 400 osv) og slenge med "Bonwitco"...
Bonwitco ser ut til å være et engelsk verft som har masseprodusert "With-båtene" i varianter jeg aldri har sett før. Halfcabs / Cuddies, helt standard 300-modeller, og mye annet artig.
Eurekaen slo meg da jeg så på ebay.co.uk at en båt der med "withaktig" skrog hadde et ukjent fabrikkskilt men original With-logo:
Og googlingen som fulgte var en liten åpenbaring i seg selv:
Selvlensende dekk anyone?
Noen som var glad i DIY-løsninger :)
Kult rekkverk-vindskjerm-ting...
Og dette tror jeg søren meg er RAL-fargen jeg har drømt opp i Adobe Illustrator (ligner RAL1002)
Artig... Spesielt for With-interesserte :)