WithVital
Har testet meg ferdig på liming av XPX mot XPS og XPS mot glassfiber, og får godt resultat med 40K + "sikling" av Sundolitt 300SL. Med sikling, mener jeg at jeg stryker (ikke "barberer") overflaten med en kniv i ca 40 graders vinkel ganske bestemt. På 300SL skaper dette et nydelig sprekkmønster av 2-4mm dype sprekker i overflaten som epoxyen ser ut til å gripe veldig godt. NB!: Funket ikke med XPS som har "hard" overflate. Det er noen XPS-plater som nesten har et 0.1mm skall utenpå som er hardere enn selve XPSen (som om overflaten var "lett flambert"). Dette ville jeg slipt meg godt inn i med 20-40k (eller ripet det opp på et vis?) for tilsvarende vedheft tror jeg. Kanskje strøket over med Aceton. Aceton funker ikke på Sundolitten uten "skall".
Blir jeg veldig inspirert kan det hende jeg redigerer en film av testene,men nå prioriterer jeg stringerbygging.
Ifm stringere tegner jeg drenering og lensing. Er helt blank på dette, så har du noen innspill er det bare å fyre løs. Hovedtanken er å la alle skott være lukkede celler. Lensebrønn blir nok bare en åpning med terskel i første omgang, men kan hende jeg lager kombi sløyebord og luke ned til brønnen hvor bensintanken skal være: