WithVital
Så er liming / laminering av kneplater og stringere i gang. Kneplatene består av 2x50mm XPS hver, og disse (og alle andre sammenføyninger mellom XPS og XPS) limer jeg sammen med 1x600 og 2x550ish g/m2 glassfiberlaminat mellom etter møysommelig preparering av XPS. Her står kneplatedelen til herding:
En millimeter ellet to laminat imellom XPS-platene (ca 1600g/m2 CSM og vevd duk):
Skal slipe ned og bygge opp toppen med glassfiber. Oppå denne dobbel-XPSen blir motorbrønnen liggende...
Jeg tenker å prefabrikere stringerene og kneplatene i to store deler først, og deretter lime dem sammen og til skrog. Etter det, skal jeg "modellere" en bue i overgangen mellom kneplater og stringere som blir "trinnet ned" til bensintankrommet.
Skal ha noen lag polyester under alt sammen (i bunn) før jeg fester inn, men Polyester må jeg kjøpe inn senere. Inntil videre gjør jeg det jeg kan med epoxy. Blir rimelig svett av å stå med hurtigherder i 30 plussgrader, men alt går hvis man vil, og korte etapper passer meg bra uansett.
Little by little...