gixen Startet 15.Mai.2016 Link til dette innlegget Startet 15.Mai.2016 Hei! Båten er på vannet, men vannlinjen er satt for lavt. Er det noe å smøre på midlertidig for å hindre groe uten å måtte ta båten opp? Sitér dette innlegget Link to post
Mons Olav Svart 16.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2016 Hva med å gjøre båten lettere.Lemp ut allt unødvendig... Sitér dette innlegget Båt med fjernkontroll Link to post
Mouche Svart 16.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2016 Nei, men regelmessig bruk av en svamp i området i kombinasjon med hyppig bruk av båten burde gjøre jobben for sesongen vil jeg tro? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Kallethekid Svart 16.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2016 Det finnes en type fett som skal hindre groe på propell o.l. Kanskje det kan hjelpe? Husker ikke navnet, men mener det er en dansk produsent. Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 16.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2016 (redigert) Vannfast fett! Av typen propellakselfett duger. Jeg bruker det på propellen på Tora og der gror det ikke. Det virker fordi tora har en relativt lansomtgående propell så fettet ikke vaskes så lett av. Da burde det virke på et båtskrog også. Sjekk at du får et så tjukt fett som mulig. Jeg synes for eksempel at Biltemas virker litt for lettflytende, men har ikke prøvd det. Jeg finner i farten ikke embalasjen til det jeg bruker. Det var noe gammelt på en fettpatron som fulgte med båten. Redigert 16.Mai.2016 av NilsPils (see edit history) Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
LM 605 Svart 16.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2016 Nei, men regelmessig bruk av en svamp i området i kombinasjon med hyppig bruk av båten burde gjøre jobben for sesongen vil jeg tro? Ville også bare bruke en svamp/børste noen ganger i løpet av sesongen og vaske det rent, i stedet for å smøre på all verdens remedier. Så er det jo lett å heve vannlinjen før neste sesong. Sitér dette innlegget Link to post
Kenneth82 Svart 16.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2016 Jeg hadde samme problemet i fjor, kjøpte en medium hard/myk børste med skaft på maritim og skrubba skroget et par ganger ila sesongen. Så fikk jeg økt vannlinja når båten var oppe tidlig i vår. Skitten løsna lett, så ingen stor utfordring. Sitér dette innlegget Link to post
gixen Svart 16.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2016 Takk for forslag! Høres ut som om det greieste er å bruke myk kost som jeg har gjort. Usikker på om jeg har lyst til å kline på fett. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.