Gualrob Startet 16.Mai.2016 Link til dette innlegget Startet 16.Mai.2016 Hei Har en Bella 561 HT med Evinrude 90 V4 totakter. Motoren gir på maks ca 5200 omin og en fart på ca 35 knop med alu-propellen som står på nå. Det er en trebladet standardpropell. Vet desverre ikke data på den da den er lakket.. Vil jeg kunne ha noe utbytte av å kjøpe ny stålpropell til den? Ev. 4-bladet? Båten veier ca 500 kilo. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 16.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2016 størrelsen står gjerne innstemplet i bosset, slik at du ser det når du tar av propellen. 35 knop på en såpass stor båt høres ikke så galt ut , jeg ser ikke for meg at du kommer til å få noen dramatisk forbedring med mer fancy propell. .. Men eneste måten å vite sikkert er jo å prøve. En 4 blader sies jo å ofte gi bra egenskaper i marsjfart, der hvor man ofte oppholder seg mest. Mtp turtall på motoren så ville jeg holdt meg fra 5200-til opp rundt 5500 Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.