Jump to content

Daycruiser 20-25 fot max 250k

Japp

Recommended Posts

Hei,

Jeg er på jakt etter en daycruiser i prisklasse opp til 250.000,- (kan skyves noe hvis det inkluderer tilhenger)

Har sett mye på Yamarin, men det virker vanskelig å få en 64DC med 150hk til 250.000,-. I alle fall nå i begynnelsen av sessong… :P

Har også sett litt på Finnmaster, og har en F68 08mod på hånden som jeg kan få rett over grensen min.

Synes U-sofa/solseng løsningen på Yamarin er genial, noen som vet om F68 fra 08 har denne løsningen?

Noen som har erfaringer med Finnmaster? Er 150hk for lite for F68?

Motoren som sitter på den jeg ser på er en Yamaha 150hk

Andre tips i denne prisklassen? :)

Kriterie er soveplass for 2 voksne.

Helst solseng løsning av noe slag.

Utenbordsmotor

Kjent merke for lettere gjensalg

Driftsikkerhet

Kvalitet

Teak dekk

Gode sjøegenskaper

Hva med denne? http://m.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=75872216

Og Yamarin til 250 K er neppe umulig: http://m.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=75563352 (nettopp solgt, men nye anledninger byr seg).

For min del synes jeg Yamarin og Ibiza er vinnerne i denne klassen, både på plassutnyttelse og design. Smak er imidlertid smak.

En Flipper kan kanskje også være verd å vurdere og følge med på: http://m.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=45403451 

mvh Bergen Dørk

Har faktisk lagret den Ibizaen du linker til Bergen dørk. Fin båt og helt sikkert et godt alternativ. :) 

Flipper har jeg også sett på, men denne mangler solseng bak. Kun sittebenk, og blir med sittebenken en mindre sosial båt for min del.

Skibsplast 655 har alt du ber om;) ikke alle har teak.

Den er litt mindre sporty enn de du nevner, men til gjengjeld mere komfortable å overnatte i.

Du får en ok utgave til under 250k

Jeg tenker å legge ut min med 140 hk for 250k med 3 år gammel henger. Hvis den blir lagt ut da. Ikke bestemt meg ennå..

bilde

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Min Finnmaster 68 går i 37kn med 150hk to voksne og to barn. Virker ikke som toppfarten påvirkes nevneverdig av vekt da den er den samme når jeg er alene i båten.

Solsenga er to ileggsplater som legges ned mellom sofa og skapet på styrbord side, denne kan således justeres i to lengder.

Båten har svært gode sjøegenskaper og tåler mye sjø. Genialt stuverom under dørk som svelger unna så og si alt av bagasje, reisevogn til minsten, grill m.m.

Brede trinn opp til dekk gjør det enkelt for store å små og komme seg opp og ned på/fra dekk.

Jeg hadde gjerne sett at luken ned i cabin hadde samme skyvedørstype og plassering som Yamarin 65 og ikke som 64dc, men alt i alt er jeg godt fornøyd med båten.

Takk for svar, alltid fint å høre fra noen som har samme type båt. :)

Blir et detalj spørsmål, men vet du om denne solseng løsningen var standard fra 08?

Ser noen på nett som har bilde av det og andre ikke.

Når jeg spurte selger så visste han ikke selv. Han hadde brukt båten veldig lite, men syntes det fortsatt var merkelig at han ikke visste dette. :/ 

Noen formeninger om hva et godt kjøp bør ligge på? Finner linker til båter som sto til salgs for 2-3år siden og ser at prisene er omtrendt identiske med dagens marked. Holder de seg virkelig så bra i pris?

Båten jeg vurderer er som sagt en 2008mod. med ca 100t. 

Ser det ligger 2 stk fra 2008 på finn.no nå til under 300k. Den ene ser ut til å kun være kjørt 40timer hvilket er som ny å regne. Hvis du ser på bildene av disse 2008 modellene så er det noen hvite "knapper" rundt sofa og på nevnte skap. Det er disse solsengen legges på. Hos meg var solsengen plassert under midtputa akter mot "akterceggen", kan det hende at han ikke har sett dem?

Hvis du har en 2008 modell på hånda med 100timer på motoren og båten er fin i skroget uten skrammer og riper vil jeg si at du gjør et godt kjøp rundt 280-290,- syntes i grunn de 2008 modellene som ligger på finn nå er relativt rimelig priset med timeantallet motorene har.

Ser det ligger 2 stk fra 2008 på finn.no nå til under 300k. Den ene ser ut til å kun være kjørt 40timer hvilket er som ny å regne. Hvis du ser på bildene av disse 2008 modellene så er det noen hvite "knapper" rundt sofa og på nevnte skap. Det er disse solsengen legges på. Hos meg var solsengen plassert under midtputa akter mot "akterceggen", kan det hende at han ikke har sett dem?

Hvis du har en 2008 modell på hånda med 100timer på motoren og båten er fin i skroget uten skrammer og riper vil jeg si at du gjør et godt kjøp rundt 280-290,- syntes i grunn de 2008 modellene som ligger på finn nå er relativt rimelig priset med timeantallet motorene har.

En 8 år gammel motor som har gått 40 timer...! Da ville jeg vært skeptisk. Det er viktigere at motoren er pent brukt og vedlikeholdt, enn at det hat stått ubrukt. En 4 takter har da lang levetid. En bilmotor går lett 3-4 tusen timer - litt røffere miljø for en båtmotor, men så blir mange av dem også svært godt vedlikeholdt, vinterkonservert osv... Mange har også mye gangtid på lavt turtall.

Det ble denne: http://m.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=74412968&ref=conversation&fks=74412968

Kjøpte båten med tilhenger, så det ble en lang kjøretur fra Øystese til Tønsberg...!

Hentet den i går, så har ikke fått prøvd den i vannet enda. Er spent på hvordan den oppfører seg.

Skal legge på bunnstoff og polere den så den blir helt strøken.

Teaken var lakket, så denne skal pusses og oljes.

Håper å få den på vannet i løpet av uken! :)

Nå mangler kun solseng. Fant ikke noe putesett under sete bak, så har sendt noen mailer til Finnmaster forhandlere for å se om de kan skaffe dette.

Noen som vet? :)

• 5 år senere...

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...