Pukken Startet 16.Mai.2016 Del på Facebook Startet 16.Mai.2016 (redigert) Noen som har noen erfaringer med monteringshøyde for FETX225 på Buster magnum. Har hatt motoren i hull nr 3 av 4 (nest høyest på akterspeilet). Synes ikke jeg fikk turtallet ordentlig opp, maks 5200 rpm og 47 knop. Flyttet i år motoren et hull opp til høyeste posisjon (hull 4) de betyr at kavitasjonsplata på motoren ligger høyere en v-bunnen på båten. Synes ikke turtallet har økt noe, fikk den ikke høyere opp enn 5000 rpm, men farta gikk kanskje opp en knop. Veldig kaldt i vannet ca 5 grader, mulig det har noe å si for turtallet? Merker forøvrig at båten er mye mere følsom på motortrimmen enn tidligere. Har 5x21-M propell.Noen som har noen erfaringer eller anbefalinger å komme med? Redigert 16.Mai.2016 av Pukken (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mort1 Svart 16.Mai.2016 Del på Facebook Svart 16.Mai.2016 Her er link til Yamaha sine kjørefakta på bla Buster. http://www.yamaha-motor.eu/no/binary/R%C3%96D%20SWE%202016_tcm122-426563.pdf Sitér dette innlegget Link to post
Pukken Svart 16.Mai.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Mai.2016 Ja har sett kjørefakta. Ser at BETX 225 er montert i hull 4. Litt annen motor enn FETX litt tyngre bla. Er litt interressert i erfaringer fra eiere av samme motor og båt som jeg har. Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 16.Mai.2016 Del på Facebook Svart 16.Mai.2016 Kaldt i vannet er vel bare en fordel, så sant det ikke er snakk om is da. FETX 225 er jo både lettere og har mere kubikk enn BETX 225 så bør jo greie en knop eller to mere. Får man ikke nok fart så er det jo enkelt å omprogrammere til langt mere effekt på denne 4,2 literen som jo er identisk med F300 såvidt jeg forstår. Turtallsområdet er jo 5000-6000 så ideelt bør man vel ligge rundt 5500-5600 med normalt lastet båt. Så gjenstår vel å finne ut om det er korrekt propell da. Er vel elektronisk gass/gir på denne motoren. Med Yamahas nye V6-motorpå hekken i F225-versjon, merker du at du lever. 225 hk er toppmotorisering for Buster Magnum, og da bikker du 50-tallet på knopmåleren under gunstige forhold. http://www.klikk.no/motor/baat/battester/article642942.ece Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.