Jump to content

Teak dekk på with vital

magnush10

Recommended Posts

• 2 måneder senere...

Har lagt teak der selv. Kuttet ut feltene og limte på teak (46mm x 5mm lister med natespor) som jeg natet med sikaflex 290dc. Lakkerte mange strøk klarlakkk oppå til slutt. Synes det blir fint, og koster ikke mer enn teaken (ca 0.8m2), lim, sika og lakk. Sikkert enkelt å legge rett oppå dekk også, men da blir det jo "liggende oppå" og ikke nedi som en del av dekket.

bilde

Driver å gjør det samme igjen, men skal ha luker med hengsler denne gangen. Og legger ikke teak alene men tuller med forskjellige tresorter.

bilde

bilde

Mye annet artig om Vitalpussing her: https://baatplassen.no/i/topic/126567-totalrenovere-atter-en-with-vital-15-med-40hk-mariner-1988/?view=findpost&p=1823348

Redigert av WithVital (see edit history)

NB! For ordens skyld, håper jeg ingen tar mitt ord for at alt (om noe) av det som ramler ut av meg er 100% korrekt. Kanskje ikke en gang sannsynlig. Jeg vet at jeg roter litt i ny og ne, men vet jo ikke hvor jeg roter når jeg gjør det.

Det greieste er egentlig om du går ut ifra at alt jeg sier og gjør er det rene vanvidd...

Når du først gjør en slik jobb burde du bruke teak av båtkvalitet som er riktig skåret. Biltema teak, for eksempel, duger neppe til utvendig dekk.

Og så bør du lage feltene med langsgåente teak rundt det hele, slik at du ikke får eksponert endeved. Det ser jo også mer profft ut.

bilde

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...