Stig U Startet 16.Mai.2016 Link til dette innlegget Startet 16.Mai.2016 Jeg har kjøpt en Rana 630 TS fra 1985 med Yanmar 33 HK. Det er ganske mye motorstøy. Noen som har tips om hvordan den kan reduseres? Moderator har endret emnetittelen. Var opprinnelig Motorstøy Rana 630 TS hvilket ikke er iht reglene for "Båtforumet".Alle må vennligst lese disse før man poster. Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 16.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2016 Det er vel ikke så mange andre muligheter en å prøve å isolere den vekk. Støydempematter i motorkasse vibrasjonsdempende motorfester fleksidrev på propellaksel osv. Sitér dette innlegget Link to post
Stig U Svart 17.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2016 Jeg har kjøpt en båt fra 1985 med Yanmar 33 HK. Det er ganske mye motorstøy. Noen som har tips om hvordan den kan reduseres? Moderator har endret emnetittelen. Var opprinnelig Motorstøy Dieselmotor hvilket ikke er iht reglene for "Båtforumet".Alle må vennligst lese disse før man poster. Sitér dette innlegget Link to post
Mons Olav Svart 17.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2016 (redigert) Hei.Dette er jo en Ranaplast med motor under setene.Ville prøvd med lyddempende matter på veggene samt over motoren om mulig.Yanmaren er en god motor men den bråker jo en del.Egner seg best i trebåter de eldre tresylindrede diesel motorene da trebåten demper støyen på en annen måte en plastbåter gjør.Lyden har også en tendens til å forplante seg via gear/gasskablene og opp i kontrollboksen har jeg opplevd.Sjekk også motorlabbene/oppretting av motor.Ikke alltid så enkelt dette men lykke til med en fin båt. Redigert 17.Mai.2016 av MobyDuck (see edit history) Sitér dette innlegget Båt med fjernkontroll Link to post
Bårdp Svart 17.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2016 Hvorfor legger du den samme tråden flere ganger? Det blir jo bare rot her på forumet av slit. Kommentar fra moderator: Har slått dem sammen. Informasjon til alle: Om man savner svar så poster man en kommentar i tråden og etterlyser svar, da havner da på toppen av emnelisten. Vennligst ikke start nytt emne om det samme temaet. Sitér dette innlegget Link to post
Stig U Svart 18.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2016 Da starter jeg med støydempematter, det er vel det rimligste. Sitér dette innlegget Link to post
Stig U Svart 16.November.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.November.2016 Gummilisten under motorkassa var løs. Det hjalp godt bare å feste den - det var en sprekk hvor lyden kom ut. I tilegg har jeg isolert motorkassa og litt av dørken med et ekstra lag lydisolasjon, så nå er den bra. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.