trekko Startet 17.Mai.2016 Link til dette innlegget Startet 17.Mai.2016 (redigert) Sånn då har jeg å blitt medlem i de som har hatt for lite vann under kjølen. Subbet nedi bunn der i går på samme plass som er utmerket med en 1 på den ene bilden. På samme plass der det går en båt på bilden på Google Maps. Høll meg midt i sundet og 5m sør før det røde huset subbet jeg nedi og med en litten duns så var jeg over. Har sett på kartendringer og den 2m markeringen 30m sør er endret til 1,2m i 2015. Jeg kjørte en Tresfjord 29ac, jeg trur den går ca 80cm dybt så er litt overrasket... Er det noen kjente der som kan si hva jeg gjorde for feil? Redigert 17.Mai.2016 av trekko (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
leopard Svart 17.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2016 (redigert) Det er en sten der på styrbord side når du kjører nordover, den er godt kjent av de lokale. Det er mange som går på der. Det står 2 overett merker på land der som du må følge inn. Redigert 17.Mai.2016 av leopard (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
trekko Svart 17.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2016 Jeg mener jeg hade samme plassering som den båten på bilde som laget mest bølger på bilde. Gikk på en 3-4 båtlengder bak den båten, Dvs lite sør før det huset. Overettmerke, det såg ikke jeg noe til. Følte meg trygg der da jeg passerte en jernstake på riktig side akkurat før. Sitér dette innlegget Link to post
leopard Svart 17.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2016 Sitér dette innlegget Link to post
Andboats Svart 17.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2016 Holder man seg godt til styrbord her så skal det vel gå. Er veldig grunt der, så jeg ville ikke kjørt der med så veldig dyp båt.. Når vi kjører der blir nesten alltid sanden grumset opp av propellen. Sitér dette innlegget Link to post
trekko Svart 17.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2016 Finner ikke noe om det i isailor, stod heller ikke noe på plottern i båten.. Eksakt hvor er de trekantene? Sitér dette innlegget Link to post
leopard Svart 17.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2016 De står inne på karlsøya til høyre for den røde bua der Sitér dette innlegget Link to post
Tropic1 Svart 17.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2016 Du lå nok for nærme karlsøya. Ikke kjør der med mindre du lokalkjent. Er mye grums når du kommer litt lengre inn også. Sitér dette innlegget Link to post
leopard Svart 17.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2016 de står ca der den hvite streken er. Sitér dette innlegget Link to post
trekko Svart 17.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2016 Får ta jolla å finne ut av dette:) Takk for svar! Sitér dette innlegget Link to post
Andboats Svart 14.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2016 Da har jeg blitt medlem i samme klubb som Trekko... På samme sted faktisk. Hva var det du traff under kjølen? Propellene hadde klart seg, nå blir neste prosjekt å ta den dykketur rundt båten for å sjekke om alt er bra.. Sitér dette innlegget Link to post
trekko Svart 16.Juni.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2016 Lurer du på hva jeg traff under kjølen eller med kjølen? Jeg er usikker på begge:) Det var såvidt, så jeg har ikke tatt meg bryet med å dykke ennå. Trur ikke bunnstoffet er borte en gang. Fint du har klart propellene:) Hvor dybt går din båt? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.