Mastiff Startet 18.Mai.2016 Link til dette innlegget Startet 18.Mai.2016 Jeg var med på å skaffe min far en 1968-modell Mercury 110 (altså 9.8 hk) til en trebåt fra samme periode. Den er tung å starte, går en liten stund og stopper så igjen. Og er enda mer tungstartet da. Det virker ikke som om det er problemer med bensinpumpa, blæra holder seg hard. Det ser på pluggene ut som om den får nok bensin også. Er det noen som kan sånne påhengser og vet hva som bør sjekkes med tenningen? Jeg har funnet en halvgod manual på nettet, men det står blant annet ikke måleverdiene for coiler og sånt der. Det er heldigvis Phelon-tenning, og ikke den komplett umulige Phase Maker. Men lett skal det jo ikke være... Sitér dette innlegget Link to post
tronds63 Svart 18.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2016 Ville vel sjekket om en får bensin på tomgang.Så ville jeg sjekket kjølingen.For å sjekke tennigen så tar du en fungerende, men utskiftet plugg og bøyer sideelektroden ut slik at den står rett ut. Da har du 7-8mm gnistgap, Får du gnist på den så tenningen grei. Sitér dette innlegget Link to post
Mastiff Svart 19.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2016 Fant feilen, takk. Det var den ene coilen som kuttet ut da den ble varm. Det var fin gnist på kald motor, men så kuttet coilen etter få minutter. Brukte en induksjonstenningslampe på pluggene etter tur, og det avslørte at den kuttet å tenne på nederste sylinder da den var litt varm. Så en sprekk i coilen som utvider seg når den blir varm. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.