Mr_Stian Startet 18.Mai.2016 Del på Facebook Startet 18.Mai.2016 Hei. Holder på å montere sammen en MD21A etter full overhaling. Men jeg finner ikke bolten som holder reimhjulet fast på veiven. Det er en bolt med en tykk skive. Aner ikke hvor den er blitt av. Mye mulig at den fulgte med til maskineringsverksted å de har tatt den av og glemt å skru på igjen. Men det jeg lurer på. Hvilke gjenger er det på denne? Den som kommer nermest i metriske gjenger er M14. Har kun vanlige gjenger og ikke fine, noe som det kanskje kan være. Noen som vet? Ser av delegeringer så skal det egentlig være en mutter her, men hos meg er det en bolt og skive. Sitér dette innlegget Link to post
Mr_Stian Svart 18.Mai.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Mai.2016 Skal ikke mer enn 170nm på denne. Får 10.9 bolter som er m14x1,5. Usikker om jeg får 12.9 bolt med fingjenget. Men er usikker på om det er M14 fingjenget. I værstefall så lager jeg en bolt. Men må vite gjengene først. Noen som vet gjengene? Sitér dette innlegget Link to post
TMe Svart 18.Mai.2016 Del på Facebook Svart 18.Mai.2016 Trolig er det M14x1,5, men du må ha noe å sjekke dette med. VW Passat 3B5 har hjulbolter med nevnte dim. Sammen med jekk og hjulnøkkel har disse en "plastpikk" som brukes når hjulet skal entres på navet. Se om du får låne deg en slik sak så får du bekreftet at det virkelig er M14x1,5 du skal ha. M14x1,5 er vel også en typisk tennpluggjenge. Sitér dette innlegget Link to post
Mr_Stian Svart 19.Mai.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Mai.2016 (redigert) Kan se ut som jeg har fått tak i bolt og skive. Så får vi se. Hvis ikke så får jeg tak i en hjulbolt og sjekker så får jeg kjøpe en skikkelig bolt. Edit: Ser at en M14 bolt i 10.9 kvalitet har maks moment på rett over 200nm så det hodler med en slik kvalitet på denne bolten om noen finner ut de trenger å kjøpe en dag. Redigert 19.Mai.2016 av Mr_Stian (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.