Jump to content

Rengjøring etter Dieseldyr

Førstefender

Recommended Posts

Her er planen min etter at jeg har funnet "dieseldyr avfall" i forfilter fra den ene tanken.

-Tømme tank og rengjøre denne.

-Koble fra dieselslange på matepumpe og blåse med luftkompressor rør/slange tilbake til tank.

Tydeligvis at det er delevis tett ett eller annet sted for jeg får ikke opp turtall på den motoren, med dieseldyr på tank. Ikke etter bytte av forfilter og finfilter på motoren heller.. Ble litt bedre.

Er planen min grei nok? Må jeg gjøre noe annet med rør/slange fra tank? Hadde det bare vært en slange hadde jeg byttet, men det er laget isolerte kobber-rør det meste av veien.

Noen problemer med å blåse racor forfiltere "feil vei" tilbake til tank? (tar ut filtere naturligvis)

Har ca. 250-300L diesel på tanken nå, har planer om å filtrere denne og fylle tilbake til tank, minus bunnrest, hvis ingen er int. i billig diesel :rolleyes:

Racor filter har vel en tilbakeslagsventil som gjør at du kan skifte filteret uten å lufte systemet. Går vel dårlig å blåse gjennom denne feil vei.

Forøvrig gjorde jeg samme jobben på Sandviken for et par år siden. Tømte tanken og rengjorde grundig. Skiftet alle filtre og slanger.

Deretter installerte jeg et vacuummeter mellom forfilter og pumpe. Da har jeg god kontroll på om der er møkk, og slipper å skifte filter før jeg ser at suget over det øker.

Satt forøvrig også inn en ekstra inspeksjonsluke for å komme til "andre siden" av tanken. Den er delt med skvalpeskott.

Redigert av telford (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...