Hantoen Startet 18.Mai.2016 Link til dette innlegget Startet 18.Mai.2016 Hei. Fikk en litt ubehagelig beskjed av verkstedet i dag. Min båtmotor blåser ut av oljepåfyllingen.... De skal undersøke litt mer i morgen eller Fredag. Mens jeg venter i spenning, er det noen kompetente her som kan komme med noen best case og worst case scenarioer? Veivhusventilasjon skal etter serviceboka rengjøres nå på 1000t kan det være så enkelt? Sitér dette innlegget Link to post
Janoho Svart 18.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2016 Til info har jeg hatt 2 relativt nye biler som blåste godt ut av oljepåfyllingen på tomgang. Med mindre verkstedet backer opp dette med en nærmere diagnose sylinderlekkasjetest er infoen fra de lite verd. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 18.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2016 Ta en googelrunde og bygg opp din egen mening før verkstedet tar feriepengene og halve båten. Ikke uvanlig at motorer blåser en del ut oljepåfyllinga, spørmålet er hvor mye og hvor mye som er er for mye ;-) Sitér dette innlegget Link to post
hegra Svart 18.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2016 (redigert) Har litt på tomgang jeg også, men merkelig nok ingenting med belastning og turtall. Mye luft i bevegelse under stemplene så ikke ta dette så tungt i første omgang ihvertfall. Lufta følger ventilløfterne opp til toppdekslet. Ikke sikkert det er igjenomslag. Redigert 18.Mai.2016 av hegra (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Windy 32 Svart 18.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2016 Helt normalt at det blåser litt der og spruter litt olje opp som de andre her sier (om lokket taes av når motoren går på tomgang og mer når man øker turtallet) ... Hadde det vært hull i et stempel hadde ikke motoren gått pent for å si det mildt Men få sjekket veivhusluftinga. Sitér dette innlegget Link to post
Hantoen Svart 20.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2016 Etter litt undersøke viser det seg at det ikke er noe galt med motoren? Luftmengden ut av oljepåfyllingen er normal Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.