Anders91 Startet 18.Mai.2016 Link til dette innlegget Startet 18.Mai.2016 Hei Jeg og dama er på utgikk etter en båt som vi skal i utgangspunktet bruke som en helg båt, og vi kunne tenke oss en båt det er mulighet å sove i. fant denne en Nordkapp DC king 22, den ser veldig bra ut, med volvo Penta AQAD40B motor. ifølge eieren havner båten på rundt 2 tonn+, har prøvde å sjekke litt opp hvor mye denne båten veier, Problemet mitt er at bilen min har i utgangspunktet kun mulighet til å dra 1550kg i henger vekt. skulle ha vist hvor mye denne båten egentlig veier og eventuelt hva kan gjøres får å hindre at den veier alt for mye når den skal fraktes på henger. f.eks, er det veldig stor disel tank på disse? kan man ungå å ha full tank, er det fesk vanns tank på den? Kom med forslag, har en annen bil som kan eventuelt ta 1900kg totalt Takk for svar :D Sitér dette innlegget Link to post
Kallethekid Svart 18.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2016 Du må nok vurdere hvor viktig det er å kunne trekke båten. Hvis du kan bruke en bil som kan trekke 1900 kg er det fortsatt alt for lite da hengeren veier minst 500 kg. Har du forresten riktig førerkort før tunge hengere? (BE eller lignende) Sitér dette innlegget Link to post
Anders91 Svart 18.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2016 ja veit det om vekta er 2 tonn eller om den er litt lettere, jeg veit ikke om den "utregning" er med full tank eller hva for noe? har sett noen andre av samme båt som ligger på alt fra 1500kg til 1800kg, derfor jeg lurer på noe har erfaring med disse båtene angående vekt =) men takk for svar. Har ikke BE henger lappen enda, men det skal jeg ta, men sjekker litt opp før jeg kjør båt =) Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 18.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2016 (redigert) disse ble vel i sin tid levert med bensinmotorer, mens denne aqad40 med drev veier vel bortimot 550 kg, ellers kan det vel være litt variasjon i vektangivelser, feks fra snau båt, til godt lastet med fuel/vann osv Redigert 18.Mai.2016 av ivar (see edit history) Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.