JSM Startet 18.Mai.2016 Link til dette innlegget Startet 18.Mai.2016 Driver med montering av Webasto Thermo top C og sliter med å få luftet anlegget. Det består av flere radiatorer med og uten vifte, samt varmtvannsbereder, alt i parallell med strupeventiler. I tillegg er det en el-kolbe som jeg har satt i serie rett etter dieselvarmeren. Ekspansjonstank med to utløp sørger for at i teorien skal det sirkulerende vannet luftes hele tiden og sitter rett over dieselvarmeren. Allikevel sliter jeg med å få noe som helst til å denne gjennom webastoen når jeg forsøker med sirkulasjonspumpen til el-kolben. Vet noen om det er motstand i sirkulasjonspumpen til TTC? Har forsøkt å koble vannslange (med trykk) også gjennom webastoen uten hell... Tips mottas med stor glede! PS. Webastoen er prøvekjørt på land uten problem. Sitér dette innlegget Link to post
StorStas Svart 18.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2016 Har hatt Termo Top C tidligere, og det skal ikke være noen nevneverdig motstand i den. Hadde den i serie med motoren, og når kun motoren gikk, var det ikke noe problem å sirkulere varmtvann gjennom systemet, uten at TTC var i gang. Lufting kan være en utfordring når det er mange komponenter i systemet. Du må i alle fall prøve å lufte hver enkelt sløyfe hver for seg. Og så mye som mulig holde slangene i konstant stigning. Blir det mye opp- og ned på slangene så kan det være vanskelig å bli kvitt lufta der. Sitér dette innlegget Link to post
jonn Svart 18.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2016 Det er god gjennomstrømning i pumpa, du må lufte på alle radiatorer, og det som er lurt stenge alle unntatt en sløyfe, da får du ut lufta på den ene, ta en og en sløyfe. Dette kan gjerne gjøres med Webastoen som sirkulere kjølevannet. Sitér dette innlegget Link to post
TMe Svart 18.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2016 Foreslår du vakuumerer anlegget. Monter en luftenippel på høyeste punkt og anslutte en oljesuger der så skal du se at du får ut alt av luft. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.